تفریح و سرگرمی




 
صالح نجفی در تبیین مفهوم آیرونیک گفت: داستان آیرونیک‌شدن تاریخ فلسفه به پارادوکس سیاسی فلسفه برمی‌گردد؛ فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است؛ دراین فضا انسان‌ها خود را ممیزی نمی‌کنند.
لینک منبع این نوشته :
http://www.mehrnews.com/news/3772197/فلسفه-یک-فعالیت-فکری-مشروط-به-دموکراسی-است


فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است - خبرگزاری مهر .
khabarfarsi.com/n/25322817
1 دقیقه قبل . این کتاب، رساله کیرکگور است، رساله ای در باب آیرونی، به ویژه آیرونی سقراطی.
کیرکگور معتقد بود آیرونی برای فلسفه نظری از حیث نسبت .
فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است - همه جو
hamejoo.ir/./فلسفه-یک-فعالیت-فکری-مشروط-به-دموکراسی-است
‎4 دقیقه قبل . به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهر کتاب؛ کتاب «مفهوم
آیرونی» اثر سورن کیرکگور، فیلسوف برجسته‌ دانمارکی، به تازگی .
فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است / صالح نجفی در .
wwwkhabar.ir/8965775
‎صالح نجفی در تبیین مفهوم آیرونیک گفت: داستان آیرونیک‌شدن تاریخ فلسفه به
پارادوکس سیاسی فلسفه برمی‌گردد؛ فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی
.
جی نیوز - فلسفه همچون آزار افکار عمومی
jnews.jamaran.ir/news/id/1203982
‎7 دقیقه قبل . بنابراین کی‌یرکگور به دلیل تنها یک کتاب از او به فارسی در ایران هم بود و هم .
یعنی خاطره آتنی این فعالیت فکری را به رسمیت می‌شناسیم، به این علت . فلسفه،
فعالیتی فکری مشروط به دموکراسی است، یعنی فضایی که آدم‌ها در آن .
روزنامه شرق | شماره ۲۶۸۴ | ۱۳۹۵ یکشنبه ۲۸ شهریور | صفحه ۱۰ | فلسفه .
sharghdaily.ir/News/103134/فلسفه-اسم‌های-خاص
‎از آنجاکه سقراط حتی یک خط هم ننوشت، کیرکگور در بخش اول می‌کوشد از میان سه چهره
. به فارسی ترجمه می‌شوند، از جمله تئاتر، تراژدی، دموکراسی و مهم‌تر از همه خود فلسفه.
. که فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به وقوع رخدادهایی است که بیرون از دامنه
فکری . اگر از فعالیت فکری خاصی به نام فلسفه حرف می‌زنیم به این اعتبار است
که .
روزنامه اعتماد95/6/28: فلسفه همچون آزار افکار عمومی
www.magiran.com/npview.asp?ID=3432676
16 دقیقه قبل . بنابراین کی یرکگور به دلیل تنها یک کتاب از او به فارسی در ایران هم بود و هم .
یعنی خاطره آتنی این فعالیت فکری را به رسمیت می شناسیم، به این علت که .
فلسفه، فعالیتی فکری مشروط به دموکراسی است، یعنی فضایی که آدم ها در آن .
فلسفه همچون آزار افکار عمومی
www.chaharah.com/News/32640441/فلسفه-همچون-آزار-افکار-عمومی
‎4 ساعت قبل . آلن بدیو، فیلسوف فرانسوی فلسفه را یک فعالیت فکری مشروط می‌داند، . فلسفه،
فعالیتی فکری مشروط به دموکراسی است، یعنی فضایی که آدم‌ها در آن .
مهاجران غریبه در فارسی | گزارش نقد و بررسی کتاب مفهوم آیرونی - قطره
www.ghatreh.com/./مهاجران-غریبه-فارسی-گزارش-نقد-بررسی-کتاب-مفهوم-آیرونی
‎1 روز پیش . این کتاب، رساله ی کی یرکگور است، رساله ای در باب آیرونی، به ویژه . سیاسی
فلسفه؛ فلسفه یک فعالیت فکری است مشروط به دموکراسی؛ در این .
مهاجران غریبه در فارسی | گزارش نقد و بررسی کتاب مفهوم آیرونی
iran48.ir/?237820-مناسبت‌ها%20و%20جوایز--کتاب%20-%20نهادها
‎این کتاب، رساله ی کی یرکگور است، رساله ای در باب آیرونی، به ویژه آیرونی .
فلسفه؛ فلسفه یک فعالیت فکری است مشروط به دموکراسی؛ در این فضا انسان ها خود
را .
ایبنا - نجفی: آثار کمتری از «کیرکگور» در ایران ترجمه شده است .
www.ibna.ir/./نجفی-آثار-کمتری-کیرکگور-ایران-ترجمه-شده-معظمی-سازگاری-واژه-ها-مزایای-مفهوم-آیرونی
‎4 روز پیش . در کتاب «ترس و لرز» واژه «آیرونی» به طنز ترجمه شده است. پروژه با . کیرکگور
آغازگر یک انقلاب فکری در زمان خود یعنی قرن نوزدهم بوده است. . آلن بدیو، فیلسوف
فرانسوی، فلسفه را فعالیت فکر مشروط می‌داند. مشروط به پا . موقعی که افلاطون
محاورات در رساله «جمهور» را می‌نویسد اتفاقا یونان در افول دموکراسی است.



نامه عربستان به سازمان ملل علیه ایران بی‌پایه است - خبرگزاری مهر .
mehrnews.com/./نامه-عربستان-به-سازمان-ملل-علیه-ایران-بی-پایه-است
‎6 دقیقه قبل . در بیانیه نمایندگی کشورمان آمده است: در نامه عربستان سعودی به ادعاهای بی اساسی
اشاره شده که . فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است .
دو سوسیالیست؛ مروری بر مشابهت های نظری گرامشی و نخشب - زندگی
www.zendagi.com/new_page_430.htm
‎نخشب نیز پس از یک دوره فعالیت پر رونق مطبوعاتی و سیاسی و فکری، و نیز
مبارزات . ج) تأکید گرامشی بر نقش فلسفه، فرهنگ و ایدئولوژی در انقلاب، به هیچ
روی به . به عقیده گرامشی، تحول تاریخی، امری مشروط است که می تواند به شکلهای
مختلف . با اشاره به این نکته که "توده ها مشتاق دموکراسی هستند" معتقد بود: "مبارزه
طبقاتی .
شعاع مارکسیسم - Facebook
https://www.facebook.com/notes/jahanshah./10154610239691664/
‎مارکس بدون مساعدت فکری- سیاسی و مالی انگلس شاید به مارکسیسم منتهی نمی شد. .
توجه مارکس و انگلس به فلسفه به تدریج به حوزه سیاست و اقتصاد هم توسعه یافت. .
شکی نیست روابط تولیدی یک فاکتور مهم است ولی تنها فاکتور اقتصادی نمیتواند
. در دیدگاه مارکس و مارکسیسم لنینیسم دموکراسی یک ترفند بورژوازی و برای .
ارکان دموکراسی | پرسمان دانشجویی - اندیشه ی سیاسی
www.siasi.porsemani.ir/node/2137
‎باید فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنید! . این
اختلافات به گونه ای است که در عصر حاضر که دموکراسی به عنوان یک ارزش در افکار
. اما دموکراسی تنها عبارت از یک سلسله فعالیت و اقدام نیست، بلکه یک نوع فلسفه
. دین مثل نماز و روزه را تغییر دهد چنین امری اگر چه به نام دموکراسی باشد مردود و باطل
است .
پیوند فلسفه و تعلیم و تربیت - راسخون
https://rasekhoon.net/article/print-6745.aspx
‎در این مقاله به چگونگی ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت پرداخته شده است. می توان
فلسفه را همچون ویتگنشتاین یک نوع فعالیت در نظر گرفت (اسمیت1370:30). . (1):
در بنیادگرایی معیارهای فکری و عقلی از جایگاه خاصی برخوردار هستند. . در دیدگاه
جان دیویی دموکراسی صرفا یک نوع حکومت نیست، بلکه شیوه زندگی مشترک و توام .
فلسفه دوران باستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/فلسفه_دوران_باستان
‎اسطوره در اصل داستانی دربارهٔ خدایان است و توضیح می‌دهد که چرا زندگی به این شکلی
. فیلسوفان و الهیون گرایش دارند که اسطوره را یک فلسفه یا دین بدوی بدانند. .
فاصله گرفته بود و می‌توانست با پشتکار بیشتری فعالیتهای علمی و عقلی را
دنبال کند. . مرکز فرهنگی یونان شده بود، به تدریج نوعی دموکراسی در این شهر به
وجود آمد.
دانش سیاسی - بررسی انتقادی موج سوم اندیشه سیاسی جدید ایران- قسمت .
pezeshki.blogfa.com/post-113.aspx
‎اندیشة سیاسی به مثابه یک موضوع پژوهشی در گفتار معاصر تنها به وسیلة جواد .
برای این منظور لازم است فلسفة سیاسی جدیدی تدوین و تاسیس گردد که ناظر به ماهیت
و . زیرا چنین قضاوتی، روندی یکنواخت برای فعالیت فکری سروش را به نمایش . در
این دورة از تفکر سروش همان اندیشة دموکراتیک دینی است که او به تفصیل شرایط و .
روزنامه اعتماد | شماره ۳۶۲۸ | ۱۳۹۵ یکشنبه ۲۸ شهریور | صفحه ۷
etemadnewspaper.ir/Default.aspx?News_Id=54843
‎به همین دلیل است که ترجمه قابل توجه کتاب دیگری از او، مفهوم آیرونی، توسط صالح .
و یا این یا آن را با هم منتشر کرد و من آن را انقلاب خاموش در تاریخ فلسفه قرن نوزدهم
می‌نامم. در حالی که کی‌یرکگور یک سال پیش‌تر وارد صحنه فکری غرب شده، یعنی و قتی
که . فلسفه را یک فعالیت فکری مشروط می‌داند، یعنی مشروط به وقوع رخدادهایی است که
.
اندیشه و هنر - موضوعات - بازنمایی دموکراسی - Goethe-Institut
www.goethe.de/ges/phi/prj/ffs/the/a97/fa9508771.htm
‎پاسخ هایی چون «انسانی که در یک دموکراسی زندگی می کند» یا «آن نوع انسانی که
دموکراسی ها را . اما نتیجه ای هم که از این حیث می گیرید، به همان اندازه مأیوس کننده
است. . فلسفی، جامعه شناسانه و روانشناسانه می گیریم که هیچ کدامشان به درد نمی
خورند. . فعالیت سیاسی، انتشار کتاب و روزنامه، حضور در تلویزیون و – در
دموکراسی ها – با .
بهار نیوز - جریان اصلاحات و گفتمان شریعتی و بازرگان
baharnews.ir/news/108844/
‎6 ژوئن 2016 . احسان شریعتی: انتخاب روحانی مصالحه موقت و مشروط مردم و نظام است . ساحت نخست
فعالیت‌های من معطوف به فلسفه و اندیشه‌ورزی است. . آموزه‌های دینی جامعه ایران نه تنها
ناقض دموکراسی و جمهوری نبود، بلکه مقوم و حمایت‌کننده . مرز جامعه مدنی به عنوان یک
پارادایم فکری و جامعه دینی در ایران که ریشه در تاریخ اسلام دارد کجاست؟
Previous



رئیس سابق مجلس برزیل قربانی جدید پرونده فساد
www.irpaper.com/./2076754-رئیس-سابق-مجلس-برزیل-قربانی-جدید-پرونده-فساد
‎4 روز پیش . در حال حاضر ۵۰ نفر از رجال سیاسی برزیل به اتهام دست داشتن در فساد مالی «
پتروبراس» . فلسفه یک فعالیت فکری مشروط به دموکراسی است .
اندیشه و آثار جان استوارت میل
www.sarzaminjavid.com/news-2007-اندیشه_و_آثار_جان_استوارت_میل.html
‎25 مه 2016 . (١٨٧٣م - ١٨٠٦م) در حوزه منطق، اخلاق و فلسفه سیاسی و به ویژه اقتصاد سیاسی . بشر
به‌طور اساسی برای آن فعالیت می‌کند و در واقع می‌تواند این هدف را چه به . یعنی
لیبرالیسم جان استوارت میل یک مکتب فکری خاص نیست که جهان‌بینی خاصی را به شما
. در واقع دفاع میل از دموکراسی مشروط است و معتقد است دموکراسی تنها به .
نجفی: آثار کمتری از «کیرکگور» در ایران ترجمه شده است/ معظمی . - دمادم
damadam.ir/فرهنگ-امروز.آثار.است.است/./3654883
‎20 ساعت قبل . در کتاب «ترس و لرز» واژه «آیرونی» به طنز ترجمه شده است. . کیرکگور آغازگر یک
انقلاب فکری در زمان خود یعنی قرن نوزدهم بوده است. . مشروط به پا گرفتن رویه های نو
است. فلسفه در خاک آتن بالیده است اما فعالیت فلسفی خطابی کلی دارد، فلسفه . در
رساله «جمهور» را می نویسد اتفاقا یونان در افول دموکراسی است.
باشگاه اندیشه › پیوند فلسفه و تعلیم و تربیت
www.bashgah.net/fa/content/print_version/13777
‎در این مقاله به چگونگی ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت پرداخته شده است. می توان
فلسفه را همچون ویتگنشتاین یک نوع فعالیت در نظر گرفت (اسمیت1370:30). . (1):
در بنیادگرایی معیارهای فکری و عقلی از جایگاه خاصی برخوردار هستند. . در چنین
دیدگاهی نمی توان سخن از ارزش غایی به میان آورد زیرا حقیقت امری نسبی و مشروط است.
درباره نوشتن - فرهنگ شناسی | یادداشت های یک مردم نگار
www.farhangshenasi.ir/persian/node/138
‎از اینرو هویت انسان به نوشتن و موجودیت نوشتن نیز به انسان وابسته است. . نوشتن
اگرچه به کمک انگشتان دست انجام می شود اما در هر حال فعالیت فکری است که بر اساس
فرمان . ارزش ساده نوشتن محدود به دموکراسی هم نیست؛ اگر این طور بود نویسندگان .
زیرا گمان می کنند ذهن عامه مردم قادر به هضم اندیشه های متعالی علمی و فلسفی نیست.
نخشب، خداپرستان سوسیالیست و چالش‌های امروز/ راه سوم ایرانی
tarikhirani.ir/Modules/News/./News.PrintVersion.Html.php?.
‎در مهرماه ۱۳۲۰، با تکیه به میراث ۵۳ نفر، حزب توده ایران به عنوان یک جبهه فراگیر
ضداستعمار، ضد . نخشب از نظر فلسفی معتقد بود که ماده‌گرایی و اجتماع‌گرایی (
سوسیالیسم) ناسازگارند زیرا . محمد نخشب و خداپرستان سوسیالیست به دموکراسی
چند حزبی باور داشتند. . این رهنمود به طرز جالبی به میراث نظام فکری نخشب نزدیک
است.
بازرگان و سه گانۀ ایران، دین و دموکراسی | گروه تاریخ و اندیشه معاصر .
moaser.iki.ac.ir/node/650
‎بازرگان نه دانش آموخته فلسفه سیاسی بود و نه علاقه‌ای به فلسفه داشت.1 او در دانش .
غالب و مستقر در دوران فعالیت‌های فکری و سیاسی – اجتماعی خود بود، باید به اردوگاه
. گفتمان دموکرایتک بازرگان، در یک کلام، گفتمان ایران فردا است؛ حتی اگر مردم
ایران، . را که در تناقض و تعارض با آزادی، حقوق بشر و دموکراسی است، مردود می‌داند.
انجمن جامعه شناسی ایران - نقد و بررسی کتاب «دریغ است که ایران ویران .
www.isa.org.ir/./2079-گزارش-نشست-نقد-و-بررسی-کتاب-«دریغ-است-که-ایران-ویران-شود»
‎به منظور داوری منصفانه درباره آثار یک اندیشمند، لازم است نسبت به پشتوانه ذهنی و
. در خلوت خود در منطقه جاجرود به فعالیت بپردازد و افکارش را به رشته تحریر درآورد.
. برای نمونه، ازنظر او «مردم سالاری» معادل مناسبی برای واژه «دموکراسی» نیست؛ زیرا
. وی، جنبه فلسفی، عقیدتی یا دینی ندارد؛ اما او به خنثی بودن جهت یابی فکری یک
.
مدل مطلوب حکومت از نگاه امام موسی صدر - داوود فیرحی
www.feirahi.ir/?article=258
‎آدم‌ها بدون اینکه احتیاج به قرابت زمانی داشته باشند به لحاظ فکری و ذهنی با هم نوعی
نزدیکی پیدا می‌کنند. اگر تخیل کنیم جهان در حال تبدیل شدن به یک روستای کوچک
است در واقع . ایشان یک قرائت از دموکراسی ارائه می‌کند و یک قرائت از بی‌طرفی. .
فرقه گرایی و سکولاریسم را یک‌جا مردود دانست و در کنار آن می‌توان از رهاورد‌های دین و .
سولدوز - مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی ایران
lalalar.blogfa.com/post-67.aspx
‎حفظ نظام و سد طریق اختلال در جامعه، منوط به استقرار حکومت اسلامی است. 5. . لذا امام
که نقطه ضعف را در فقدان مبانی تئوریک یک حکومت دینی مییافت خود به این . به
نظر امام خمینی شکل حکومت اسلامی، «مشروطه» است اما نه مشروط به معنی متعارف کلمه،
. سازد و دموکراسی به‌عنوان یک ایدئولوژی و فلسفه سیاسی و غایت سیاسی مدنظر
نبود.
Previous



گاهنامۀ فلسفی «خرمگس» منتشر شد - زیتون
zeitoons.com/14224
‎25 جولای 2016 . به گزارش زیتون، «خرمگس» یک گاهنامۀ فلسفی است که با« پرداختن به اساسی .
موضوع مرکزی دفتر ششم خرمگس، «دموکراسی» است و بخش پایانی این دفتر به یک
پروندۀ . مانند دیگر دفترهای خرمگس، با توجه به نیازهای فکری و نظری خوانندگان .
به بررسی راه های حفظ حقوق انسانی شهروندانی می پردازد که به فعالیت .
Fars News Agency : ریشه های نظری و فلسفی اقدام پژوهی
www.farsnews.com/printable.php?nn=13930924001150
‎16 دسامبر 2014 . اقدام پژوهی، رویکردی در پژوهش های کیفی است که به معلّمان و کارگزاران آموزشی کمک
. اقدام پژوهی، فعالیتی علمی است که در آن فرد حین کار و انجام فعالیت تلاش می کند
. دارد، باید به یک دیدگاه فلسفی و ایدئولوژی و چارچوب فکری متّکی باشد. .
همچنین دیویی به ماهیت انضمامی یا مشروط دانش، به ویژه در علوم انسانی و .
تفکر سیاسی - علامه جعفری
yusefyrad.blogfa.com/post-12.aspx
‎علامه جعفری از یک دستگاه فکری منظم و منسجم برخوردار می باشد . . علامه جعفری
ضمن تایید عقل به عنوان منبع معرقت معتقد است عقل نظری و عملی خطا کارند و برای
. [xiii][13] وی از منظری دیگر نسخ و ماهیت محرک تاریخ را غایات انسان در فعالیت و
اعمال و . اجتماع شناسی علامه جعفری گویای نوع دیدگاه فلسفی وی از حیات معقول می
باشد.
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی | فصل‌هفتم .
www.mesbahyazdi.ir/node/4411
‎با توجه به سیر تاریخی اندیشه‌های مذهبی و فلسفی می‌توان فهمید در هر عصر، یک .
دین و مذهب حق درصدد برآیند تا با این جریان فکری به گونه علمی و منطقی برخورد کنند
. . و منکر منحصر به شرع نیست و عقل در تشخیص این اصل مؤثر است و مشروط به
وجود . است، ارزش‌های با اصالت اسلامی نیستند، مانند دموکراسی و آزادی؛ البته آن‌گونه
که در .
JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/printable.aspx?newsnum=100004106427
‎در این مقاله به چگونگی ارتباط فلسفه با تعلیم و تربیت پرداخته شده است. می توان
فلسفه را همچون ویتگنشتاین یک نوع فعالیت در نظر گرفت (اسمیت1370:30). . (1):
در بنیادگرایی معیارهای فکری و عقلی از جایگاه خاصی برخوردار هستند. . سازگار
است. پیشرفت گرایان لازمه تحقق اهداف تربیتی خود را وجود دموکراسی می دانند.
نقش روشن فکران در گذار به دموکراسی
www.hawzah.net/fa/./نقش-روشن-فکران-در-گذار-به-دموکراسی
‎به نظر وی وظیفه روشن فکری نقد فلسفی سیاست و یافتن مبنای فلسفی جدیدی
برای . می توان گفت فعالیت روشن فکری خودش همواره با یک اخلاق دموکراسی همراه
است.
tahu - فلسفه سیاسی چیست؟2
www.tahu.blogfa.com/post-12.aspx
‎واژه ی 'لیبرالیسم' حاکی از دو موضع متمایز در فلسفه ی سیاسی است. . معادل نظریه ی
دولت گرایی (statism) یا به عبارت بهتر 'سوسیال دموکراسی' است. پس باید توجه
داشت که در حقیقت دو مکتب فکری هستند که با برچسب 'لیبرال' شناخته می شوند. .
هایی که لیبرال های کلاسیک مداخله در آنها را بایسته ی یک اقتصاد آزاد نمی دانستند.
دموکراسی نیازی به فیلسوفان ندارد - آفتاب
aftabnews.ir/vdcfccdj.w6dj0agiiw.html
‎توقع مردم در یک جامعه دموکراتیک آن است که هرکس همان چیزی را که باور دارد به زبان
بیاورد. . با «خودِ واقعیت» با وساطتِ دستگاهِ شناختِ حسی و فکریِ مان صورت می
گیرد. . پس از کانت فلسفه غربی در ارتباط با موضوعِ عاملِ شناخت (یا «سوژه») به
دوشاخه . خواهد این مشکل را به نحو دیگری حل کند: همه نوع شناخت را مشروط به چگونگیِ
دستگاه .
نیازمند یک انضباط خلقی هستیم
www.thesis11.com/Article.aspx?Id=260
‎11 ژانویه 2015 . پس کار من به‌تعبیری مشروط به وضعیت‌های بالفعل سیاسی است، با این هدف .
آلتوسر با این اعتقاد راسخ آغاز می‌کند که فلسفه در فضای فکری سیاست مداخله
می‌کند. . ولی مارکسیسم چیز دیگری است، مخصوصاً وقتی پای پرسش فعالیت‌های .
یعنی تقلیل سیاست به مخالفت دموکراتیک در مقام نوعی تفریق درک کرد .
بررسی تطبیقی نظریه‌های «لیبرال دموکراسی» و «مردم‌سالاری دینی» از .
farsi.khamenei.ir/others-article?id=17048
‎20 مارس 2008 . مدعای اصلی تز مردم‌سالاری دینی از منظر امام خمینی این است که به جای . جامعة مدنی یا
حفاظت از حوزة غیرسیاسی فعالیت افراد پذیرفته می‌شود(گاتمن . به طور خلاصه،
سکولاریزم از نتایج بلافصل دموکراسی لیبرالی و پیش‌فرض‌های فلسفی آن است. .
بیان پایه‌گذاران فکری این نظام، هم به عنوان یک نظریه و هم به مثابه یک .
Previous



قرآن و آزادی سیاسی
maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,16321
‎آزادی همزاد آدمی است، به همین سبب، برخی آن را تعریف نشدنی دانسته و برخی . را به
کار اندازند، مشروط به اینکه آسیب و زیانی به دیگران وارد نسازند» (هاشمی، حقوق . میان
آنها به لحاظ منطقی فاصله زیادی وجود ندارد (میر احمدی، آزادی در فلسفه سیاسی اسلام، 43
). . عبارت دیگر، مکاتب و جریان‌های فکری، هریک بنا به مبانی و آموزه‌های خویش بر یکی
.
دفتر ششم گاهنامه ی فلسفی خرمگس منتشر شد - akhbare-rooz (iranian .
www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=75496
‎4 سپتامبر 2016 . در این نوشته، رهیافت پست دموکراسی در بافتی منفی‌ در مقابل رهیافت پست . محمد
رضا نیکفر در نقدی به نظریه ی آزادی مارکس بر آن است که محوشدن . به بررسی راه های
حفظ حقوق انسانی شهروندانی می پردازد که به فعالیت سیاسی و مدنی مشغول می شوند. .
همچنین برای این دفتر، یک گروه مطالعاتی از سوی خرمگس، مبتکر .
نگاهی به احزاب در حاکمیت دموکراسی‌ | عصر گیلان
asrguilan.com/485/نگاهی-به-احزاب-در-حاکمیت-دموکراسی‌/?mobile=1
‎19 سپتامبر 2014 . دموکراسی از زمان هایی که به یاد نمی آید در جامعه بشری رواج یافته است. . برخی دیگر
به عنوان فلسفه اجتماعی به آن اشاره می کنند. . اصل حکومت اکثریت عددی در مسائل
مورد اختلاف در افکار عمومی مشروط به وجود تساهل و مدارای سیاسی . عمومی از جمله احزاب
سیاسی به بهانه مطرح شدن طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی .[PDF]
با هنر: موسوی رفع حصر مشروط را نپذیرفت - روزنامه همدلی
www.hamdelidaily.ir/archive/1395/05/24/1.pdf
‎14 آگوست 2016 . تا سال ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد، اما وی نپذیرفت. با هنر: موسوی . در مواقع
اخیر برای رفع حصر تالش کرده است، البته به شیوه. خــود.او که چند .
صالحی: توانمندی هسته ای یک توانمندی راهبردی است - ایسکانیوز
www.iscanews.ir/news/668652
‎10 آگوست 2016 . آمریکا مدعی است که مبنای فلسفه سیاسی آن دموکراسی است که البته اینهم . فکری و
سیاسی و نیز ابهام زایی هوشمندانه، عناصر قدرت ایران را به پیش ببرند. . قزوین به
نمایندگی از بازدیدکنندگان ضمن افتخارآمیز بودن فعالیت های . میرعلی به صورت
مشروط آزاد شد/وثیقه ۵ هزار میلیارد تومانی برای مدیرعامل ثامن‌الحجج.
اصلاح دین کار روحانیون است نه روشنفکران - Ettelaat.net -
www.peiknet.net/15-april/news.asp?id=85621
‎الف- آیا برای گذار به دموکراسی در ایران نیازمند مباحث نظری و فرهنگی هستیم؟ .
ایران و تاریخ معاصر باشد و تنها در چهار چوب مقولات سیاسی و فلسفی عام صورت
نگیرد. . یک برایش عمده است و تصمیم خود را نگرفته است که چه می خواهد بکند،
فعالیت برای . ملی و گرویدن آن به اندیشه دخالت دین در سیاست و حتی حکومت، شکاف
فکری میان .
مصاحبهء شتابزده با کریم قصیم - PEZHVAKE-IRAN DOT COM
www.pezhvakeiran.com/maghaleh-54023.html
‎با توجه به فعالیتهای مخفی گذشته های دور که بخاطر شرایط خاص آنزمان بوده و . کریم
قصیم : من به لحاظ بینش و دیدگاه فکری از چپ برخاسته ام. . سمتگیری سیاست و
فعالیت عملی ام پروژه سرنگونی استبداد مذهبی و استقرار دموکراسی پارلمانی است. .
سالگی به بعد با آثارو عقاید اندیشمند فلسفی-سیاسی یکتای زمانه، یعنی خانم هانا .
نسخه چاپی
kelidemelli.com/fa/print/2996
7 فوریه 2016 . مطابق نظر ارسطو انسان موجودی مدنی الطبع و یا حیوانی سیاسی است که تلاش می .
افرادی که شباهت فکری بیشتری با یکدیگر دارند در یک سازمان سیاسی گرد .
اصولا فلسفه وجودی احزاب و گروههای سیاسی را مساله ابراز مخالفت یا موافقت . هم جمع
شدند و شروع به یک فعالیت سیاسی کنند حزب دیگر شکل گرفته و متولد .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت - علیرضا عباسی
abbasi.iaurasht.ac.ir/faculty/fa/Journal
‎علیرضا عباسی, بررسی مفهوم شهروندی به مثابه چارچوبی اخلاقی- A Study of .
عباسی - روزنامه ایران زمین, روزنامه ایران زمین, 2009, فلسفه ورزی - عقلانیت ادامه.
افلاطون: ایده آلیست معمار آرمانشهر - رقص اندیشه (فلسفه گردی های من)
raqseandisheh.blogfa.com/post/8
‎افلاطون که نام اصلی او آریستوکلس ((Aristocles است و به علت ستبری سینه به
پلاتو معروف شد . دورۀ چندسال پس از مرگ سقراط دورۀ جستجوی نفس و پرورش فکری
افلاطون بود. . سمت و سوی نوشته های این دوران مربوط به فعالیت های تربیتی است.
. افلاطون به سود فرمانروایی یک پاسدار توانا و صلاحیتدار با دموکراسی مخالفت
کرد.
Previous



تکنوکرات کیست؟ تکنوکراسی یک رویکرد فکری و مدیریتی است .
sahebnews.ir/./تکنوکراسی-یک-رویکرد-فکری-و-مدیریتی-است.htm
‎29 مه 2013 . در واقع عمل گرائی یک مکتب فکری یا رویکرد فکری فلسفی است، که حوزه های .
داریم و به همین علت است که هنگام ورود به صحنه فعالیت های اجتماعی و سیاسی چه .
حقوق بشر و دموکراسی غربی را محور اصلی سیاست داخلی معرفی می کنند. . شده بود
حاضرم از اینها عدول کنم مشروط به اینکه بتوانیم به اهدافی که برای آینده .
فرقه‌گرایی؛ از فریب تا کلاه‌برداری فکری - شبکه خبر
www.irinn.ir/news/./فرقه‌گرایی؛-از-فریب-تا-کلاه‌برداری-فکری
‎12 ژانویه 2015 . مسئله فرقه‌ها مشکلی نیست که بتوان به آن طی یک مباحثه فلسفی یا یک . بیان و
عقیده را نقض می‌کند یا مخالف آزادی‌های فکری است و یا اینکه به‌راستی هدف . و بیان
مشروط به رعایت احترام به حقوق یا حیثیت دیگران و همچنین حفظ امنیت . به افراد و
اجتماع وارد می‌کنند که منع فعالیت آن‌ها را نباید منع آزادی بیان برشمرد؟
تقدم دموکراسی اجتماعی بر دموکراسی سیاسی .(ایران فردا، شماره ۱۲ .
drshariati.org/?p=4077
‎5 ژوئن 2015 . نقطه‌ضعف سوسیالیسم این است که آن را به ماده‌گرایی وصل کرده‌اند و در عمل هم . نه
به‌عنوان یک «سیستم توزیع» بلکه یک «فلسفه زندگی» نام می‌برد، می‌شناسند. .
زمانی که شریعتی مسئله مشروعیت امام را که مشروط به رأی اکثریت . و فلسفه
سیاسی، حساسیتی است که در جامعه فکری ما پس از انقلاب به وجود آمده است.
دیدگاه ها: چهره های سکولاریسم (٦)
www.azadi-b.com/G/2016/01/post_429.html
26 ژانویه 2016 . از منظر نگاه Rawls، این وظیفه فلسفه سیاسی است که نظم سیاسیی را توصیف .
انسانی اساس پروسه های تصمیم گیری سیاسی در یک دمکراسی حق مدار است. . بوده،
چرا که این تفکر مشروط میکند تا همهء شهروندان یک جامعهء معین تأیید کنند . در واقع
لیبرالیسم سیاسی پاسخی است به یک سری انتقاداتی که علیه کتابِ .
جانم فدای رهبر - مبانی فکری جنبش های سیاسی در جهان اسلام- استاد ایزدی
khani50.blogfa.com/post/36
‎فیلسوفان در حوزه فلسفه ورود کرده اند و اما روشنفکر دینی در خود دین ورود کرده اند. .
2- غیر استبدادی – عدم ظلم (حکومت ‌مشروط به قانون) . نگاه این نحله های فکری به مقوله
دین، به ما هو دین است، نه یک دین خاص. . دین و سنت سازگاری دارد و یا آنکه اصولاً
مقولات مدرن چون آزادی، علم، دموکراسی و روشنفکری را در دنیای دین و سنت بازیابی
کند.
نظریه ساخت یابی - فلسفه و عرفان ،جامعه شناسی،روانشناسی
abusadra.blogfa.com/cat-132.aspx
‎حالتی که ساخت و عاملیت به مثابه حالتی از « دوسویگی » در نظر گرفته شوند . از
لحاظ تحلیلی ، رابطه و نسبت عاملیت و ساخت ، رابطه و نسبت مشروط سازی عاملان به
وسیله ساخت . **عمل یک فعالیت سامانمند است که رفاه اقتصادی، ساختار اجتماعی و
فرهنگ جامعه . در اندیشه گیدنز، مسئله راه سوم و سوسیال دموکراسی، نظریه
ساختاربندی، .
مفاهیم پایه: دمکراسی - پایگاه تخصصی سیاست بین الملل ( INPO )‌
political.ir/post-584.aspx
‎عبدالرحمن عالم در کتاب بنیادهای علم سیاست، دربارة مبانی فکری دموکراسی به این .
به دیگر سخن، دموکراسی رژیمی سیاسی و فلسفه ای اجتماعی است که بیش از هر رژیم یا
. های زندگی در محضر عقل بی بنیادند و از این رو همه به یک میزان حق زندگی دارند. .
قانون اساسی لازمة حکومت محدود و مشروط است و چنین حکومتی نیز لازمة دموکراسی است.
انسان در گذرگاه جامعه - درباره مسئله یهود - blogfa.com
paradokx.blogfa.com/page/50
‎دولت مسیحی کامل : دولتی است ناخدا باور یا ناخدا باور و دموکراتیک یعنی دولتی که
مذهب را به . باوئر تمایز بین دولتی و مذهب یک مسئله ای را مطرح می کند به عنوان حقوق
بشر← از نظر وی . مانع آزاد شدن مسیحیان را مشروط به ← دست کشیدن از مذهب اونها می
داند . . ذهن و نظریه مارکس تحت تاثیر فلسفه هگل (تفکر دیالیکتیکی ) فلسفه .
فلسفه تعلیم و تربیت - اساسات تعلیم و تربیت
amoozgary.blogfa.com/post-137.aspx
‎فلسفه تعلیم و تربیت - اساسات تعلیم و تربیت - اگربه نادانی خود دانایید مانیز .
در فارسی و عربی ، واژه اصول ( جمع اصل) در چندین معنا به کار رفته است از جمله اصل در
. در یک عبارت مشخص تر اصول تربیت معیار ها و ضوابطی هستند که باید ها و نباید
. بر مبنای این اصل ، فعالیتهای مربیان باید متناسب با میزان رشد فکری، عاطفی .
نگاهی جامع به علل شکل گیری رسانس(انقلاب صنعتی)
haghi59.blogfa.com/post-29.aspx
‎آغاز عصر سرمایه داری با پیدایش یک نهضت فکری و فرهنگی به نام رنسانس مشخص
میشود. . به نیرو، ابتکار و فعالیت خویش متکی بوده و فلسفه اومانیستی هم انسان را
محور . انتخابات به شکل دموکراسی است ولی انتخاب شوندگان فقط مردم آگاه و بصیر
و . مناسبی برای ارائه یک اندیشه نو در جامعه باشد؛ مشروط بر آن که از یک منشا جوشان
.
Previous



دین آنلاین - لیبرالیسم چپ، لیبرالیسم راست
www.dinonline.com/doc/article/fa/6523/
‎1 جولای 2016 . لیبرالیسم یکی از جریان‌های فکری مهم و تاثیرگذار دوران جدید است که در . لیبرالیسم
را از دو دیدگاه می‌توان بررسی کرد: نخست از دیدگاه فهمی که سنت فلسفی در جهان مدرن از
آن داشته است و دوم از . این گرایش همچنین به مشارکت سیاسی اهمیت و دموکراسی
نمایندگی را نقد می . لیبرالیسم این امر را مشروط به سه شرط می داند: 1.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی - تفکر فلسفی در عرصه تعلیم و تربیت
www.irdc.ir/fa/content/58098/default.aspx
‎22 مارس 2015 . گرایش فلسفی دیدی فکری است که در کوشش ذهنی شخص برای تحلیل و راه جویی .
دنیای فعالیتهای عملی سرو کار دارد، اما بیش از هر چیز به تفکر نیاز است؛ زیرا .
تربیت یک ملت از فلسفه ی حاکم بر آن متأثر می شود تربیت راه زندگی را برای . 5-
آموختن اصول درست اندیشیدن مشروط بر آنکه موضوع مناسب، روش مناسب، .
رویکردها و روش‌های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت - انسان شناسی و .
anthropology.ir/node/23420
‎اما از سوی دیگر، به ثمررسیدن تلاش برای سروسامان دادن به فلسفه تعلیم و تربیت و
. حتی یک کتاب در باب روش‌شناسی فلسفه تعلیم و تربیت به رشته تحریر
درنیامده و این . فعالیت فکری و عملی برای فراهم‌آوردن پاسخ به پرسشی جدی و اساسی
است. . بر این اساس، صورت‌بندی روش‌ها امری مطلوب و مجاز است، مشروط بر آنکه محقق
آنها را .
طلیعه ، پایگاه خبری – تحلیلی علوم انسانی » تأملات فلسفه سیاسی .
www.talie.ir/تأملات-فلسفه-سیاسی-علامه-جعفری-در-ایرا/
‎3 سپتامبر 2016 . پرسش اصلی، آن است که علامه جعفری به عنوانِ فیلسوف اسلامی ایرانِ معاصر . مؤلفه
های دموکراسی است؛ همان گونه که حقوق بشر، این گونه است و به تعبیر . فکری و
سیاسی خود درگیر شده و به تأمل و خردورزی از آن برآیند و هر یک . های امیدبخش، کمال
آفرین و حیات بخش، آدمی را در یک فعالیت دائمی، پویا و فعال قرار می دهد.
خبرگزاری صدای افغان (آوا) 17 سنبله 1393 ساعت 0:51 http://avapress .
www.avapress.com/getiypa3.t1avr2bcct.html
اما تعریف ویژه و خاص تری نیز وجود دارد و آن اینکه " اپوزیسیون نامی است و به گروهی
. پذیر می گردد و عملاً در یک سیستم لیبرال دموکراسی به وجود می آید که کنشگران از
. آنان خواهد بود که ارزیابی مثبت از چگونگی فعالیّت های سیاسی آنان شکل بگیرد و
. امکان پذیر گردد، مشروط به اینکه شریک قدرت سیاسی نباشد، زیرا وقتی شریک، .
ایرنا - اندیشه و رسانه های ایران در هفته ای که گذشت
www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=81066062
‎1 مارس 2014 . خواجه همه چیز را به دست شریعت نمی دهد اگر حسن و قبح واقعی باشد یک جاهایی قلمرو
عقل است و یک جاهایی شرع و اخلاق. . حکمت و فلسفه ایران نیز با اشاره به اینکه
فیلسوفان مسلمان به اخلاق به . مشروط به اینکه تشخیص بدهیم مشکل کار کجاست. .
توسعه اقتصادی است ضمن اینکه دموکراسی به راحتی به دست نمی آید.
پرتال جامع علوم انسانی - جریان شناسی فکری ملی - مذهبی ها
www.ensani.ir/fa/content/11366/default.aspx
‎جریان موسوم به ملی مذهبی دارای سه ویژگی اساسی است: اومانیسم (انسان‌گرایی)، .
این نگرش علمی که مبتنی بر فلسفه ساینتیسم و آمپریسم بود، تفکر فلسفی و .
تعارض‌های لیبرالیسم با دموکراسی باز شد و بدین‌سان لیبرالیسم، به عنوان یک . را
برای دنیای غرب مشروط به دو شرط کرد: شرط نخست پذیرفتن مرجعیت عقل عرفی بود
و .
عرصه طرح رمانتیسم سیاسی و فکری نیست - وب سایت دکتر محمود .
www.sariolghalam.com/?p=31
‎اتفاقاً از منظر گفتمانی، این تعارض برای پیشرفت کشور مفید است مشروط به
اینکه . در آن قرار گرفته‌ایم، لزومی ندارد به کالای لوکسی مانند دموکراسی که بعضی‌ها
چهار قرن زحمت . فلسفه واقع بینی . انجام تدریجی و انباشتی امور، اعتدال‌گرایی در
عین یک مکتب فکری در سیاست، اقتصاد . کار و فعالیت و کیفیت آنها، خود
گویاست.
تعریف تبلیغات - اداره کل بازرگانی - صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
bazargani.irib.ir/DefineAdv
‎آگهی‌ نمایشی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌
نفوذ در عقاید و اعمل‌ مردم‌ است‌. . به‌ این‌ موضوع‌ است:"تبلیغ‌ دربهترین‌ واصولی‌ترین‌
شکل‌ آن‌ یک‌ فعالیت‌ آموزشی‌ است‌ . به عنوان یک عامل نامربوط مشروط شده به وسیله شرط
نامربوط در جامعه تنفیذ می شود. . بوده و می توان اختلاف خط فکری نظامهای سیاسی حاکم
و.
کابل ناتهـ/ در آیینه ی تاریخ/ دکتر لطیف طبیبی/کانادا
www.kabulnath.de/Salae_Panchoum/.91/Dr.%20L.Tabibi.html
‎در آیینه ی تاریخ نگاهی به جریانات روشنفکری و سیاسی غیر وابسته دهه چهل
افغانستان . 6- جریانات روشنفکری چپ غیره وابسته ی ادامه مشروط سوم . جریان
صنفی بعدی که بنام های اتحادیه عمومی، فازا وغیره فعالیت می نمودند، من عضویت آنها را
نداشتم. . زمینه ساز نظری و فلسفی پذیرش فکر دموکراسی به مثابه نیازی بنیادین
جوامع بود.
Previous


[DOC]
سقوط سرمایه اجتماعی در ایران بحران عقلانیت و امتناع برنامه در ایران.docx
www.iranvision1404.com/./dir-692-سقوط%20سرمایه%20اجتماعی%20در%20ایران%20بحران%20عقلانی.
‎منظورم از سنت ارتدکس و مرسوم، دستگاه فکری است که قاطبه دانشگاه‌ها و مراکز . و
رشد و توسعه مشروط به حضور هر سه دسته سرمایه است؛ سرمایه اجتماعی، سرمایه انسانی
و . و فعالیت در کشور را کم توجیه می‌کند، کافی است تصور کنید که یک هفته
درهای . اتفاقاً بازار یک دموکراسی است که همه از آن راضی بیرون می‌آیند، البته میزان و
مبلغ .
فلسفه مدیریت آموزشی - سومین مقاله (بررسی تاریخچهء مکتب فلسفی .
edufalsafe.blogfa.com/post/9
‎سودمندی وبه کارآمدن یعنی یک اندیشه آنگاه درست است که به کارآید ومشکلی را
بگشایدبه . پراگماتیست یا سیستم فکری تجربه گرایی عمدتاً درمخالفت بااصول
ایده آلیسم³ . 5- عامل مهم دیگر در فرهنگ امریکا ، اعتقاد به دموکراسی و توجه به تأثیر
علوم و . فلسفه های سنتی و رئالیستی و ایده آلیستی را رد مینماید وهم نظریه هایی را
مردود .
مطالعة بنیادهای فلسفی روش تحقیق اقدام پژوهی (معلّم پژوهنده) | پژوهش
pajohesh.nashriyat.ir/node/52
‎25 ژانویه 2012 . اقدام پژوهی، رویکردی در پژوهش های کیفی است که به معلّمان و کارگزاران آموزشی کمک .
اقدام پژوهی، فعالیتی علمی است که در آن فرد حین کار و انجام فعالیت تلاش می کند .
گرایش دارد، باید به یک دیدگاه فلسفی و ایدئولوژی و چارچوب فکری متّکی باشد. .
همچنین دیویی به ماهیت انضمامی یا مشروط دانش، به ویژه در علوم انسانی و .
محمد آصفی یزدی - blogfa.com
asefiyazdi.blogfa.com/post/3
‎نگاهی به حاصل آنچه استاد در طول قریب به سی سال فعالیت فکری و قلمی از خود به .
تألیفات استاد مطهری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم علامه طباطبائی(1335-1332)
کتاب . در اسلام هدف فقط یک چیز است و آن خداست،ایمان به خدا هدف است و ایمان در اسلام
با . زندگی است بیفزاید و قدرت ملی را مضاعف کند و این مشروط به دو شرط است
یکی .
کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت - زندگینامه‌ مهندس‌ مهدی‌ بازرگان‌
www.iptra.ir/vdcjuqhieei.html
‎با توجه‌ به‌ این‌ زمینه‌ می‌توان‌ در ساختار فکری‌ بازرگان‌ تا قبل‌ از اعزام‌ به‌ فرانسه‌ دو
عنصر . مشروط‌ به‌ قانون‌، حرکت‌ ضداستعماری‌ و دولت‌ متکی‌ به‌ آراء مردم‌ یا دموکراتیک‌
است‌. . عدم‌ حضور بازرگان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ اندیشمند سیاسی‌ و مذهبی‌ در فعالیتهای‌
حسینیه‌ .
یک صدمین سال روز تولد زنده یاد م. ا. به آذین نویسنده و هنرمند نامدار ایران .
falsafeh.com/یک-صدمین-سال-روز-تولد-زنده-یاد-م-ا-به-آذی/
‎14 ژانویه 2015 . به آذین یکی از نویسندگان و هنرمندان آوازه مند میهن ما است که. . از این رو، در این جا فقط
با اشاره کوتاه به گوشه هایی از جنبه های فعالیت . است. سکوت کانون در باره آن،
فلسفه وجودی کانون را به پرسش می کشد. . و این دسترسی نباید به چیزی مشروط
باشد. . از سوی دیگر هم نیروهای خواستار آزادی و دموکراسی، روشنفکران و .
محمدعالم افتخار : از کارل مارکس تا کارل پوپر
www.ariaye.com/dari9/siasi/eftekhar6.html
‎مقولات و تعریف هایی هست که حاصل نبوغ، رقت فکری و دقت اندیشه ای یک یا چند
متفکر . بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود
باقی گذاشته‌ است. . این فعالیت مربوط به حل مسایل در بخش زندهء جهان1 بوده که به
جهان 2 یعنی جهان . دموکراسی و آزادی مورد نظر کارل پوپر؛ حد اقل به دو پیش زمینه
مشروط است:.
RFI - نیچه : "نمایندۀ انحطاط بورژوازی در عصر امپریالیسم"
www1.rfi.fr/actufa/articles/119/article_9391.asp
‎12 نوامبر 2009 . آنچه نقطه اشتراک آثار لوزوردو و لوکاچ به شمار می رود این است که افکار نیچه .
افراطی در فلسفه است که در نیمۀ دوم سدۀ نوزدهم در غرب به اوج می رسند. . را دنبال می
کنند که همان نابودی سوسیالیسم، دموکراسی و ایدۀ ترقی است. . لوکاچ تصریح می
کند که نیچه به چنین مقامی دست نمی یافت اگر فعالیت فکری او با نخستین .
سوالات تکراری اصول فلسفه ی تعلیم و تربیت در کنکور کارشناسی .
mohammadzare123.persianblog.ir/post/11/
‎8 سپتامبر 2011 . 19 – طرح دانش فراگیر مربوط به کدام عالم تعلیم و تربیت است؟ . طرز فکری مربوط
به گذشته می باشد . 39 – در کدام فعالیت تحقیقی فلسفی، قضاوت مطرح نیست؟ .
65 – کدام یک از نظریه های تربیتی با فلسفه «پراگماتیسم» اختلاف بیشتری دارد
. 85 – مهمترین ویژگی جامعه مبتین بر اصول دموکراتیک چیست؟
جنبش مردمی، لزوم یک برنامه مترقی اقتصادی ، و گذار به مرحله .
www.tudehpartyiran.org/2013-11-28-19-45-55/1250-
1 فوریه 2011 . آزادی و دموکراسی به طورمستقیم از تضاد های مادی طبقاتی و توازن نیروهای اجتماعی .
فردریک هایک - که به پدر فلسفی ”اقتصاد بازار آزاد“ مشهور است - بعد از چندین . و
دموکراتیک توده های زحمتکش شهری و روستائی مشروط به انگیزه و توان . گسترش
فعالیت های اقتصادی و تولید کالا ها و خدمات مبتنی بر ”کار فکری“ با .
Previous



حزب سوسیال دمکرات ایران - حزب - اساسنامه حزب سوسیال دمکرات ایران .
www.spiran.com/fa/party/statute/meinungenzusoci/jonbeshesociald.html
جنبش فدائیان خلق و سوسیال ‌دموکراسی در گفتگو با تقی حمیدیان شنبه ۷
اردیبهشت . اختلاف شدیدی بین این دو جریان فکری بوجود آمد که بخصوص پس از
جنگ جهانی دوم به اوج . سازمان اتحاد فداییان خلق نیز یک سازمان کمونیستی است که
خواهان لغو نظام . با این همه نفس موجودیت ساختار سیاسی آزادی، مشروط به حصول شرایط
عینی کمال .
رابطۀ فاشیسم و عقل ستیزی، از نگاه لوکاچ / ناصر اعتمادی - پیک ایران
www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=90684
‎نابودی عقل مهمترین اثر جدلی-فلسفی در مواجهه با فاشیسم است که توسط یکی از
بانبوغ . لوکاچ عمیقاً معتقد بود که انتخاب میان "عقل" و "ستیز با عقل" هرگز یک
انتخاب صرف . به همین دلیل دوّمین فصل کتاب نابودی عقل "شهود فکری شلینگ به
عنوان . و تصور (۱۸۱۹) بسیار پیشتر از آخرین دورۀ فعالیت فلسفی شلینگ
منتشر شد.[PDF]
ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﻭ ﺭﻳﺸﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺁﻥ - دانشگاه پیام نور
pnu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=56cdb92d-9fcd-4178-8c26.
‎ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ. 32. 1 . ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ. 32. 2 . ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻓﻜﺮﻱ. ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ. 36. -2. 1
. ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺭﻳﺸﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﺑﺴﺘﺮﺷﻨﺎﺳﻲ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺳﻴﺎﺳﻲ . ﻳﻚ ﮔﺮﻭﻩ ﻛﺴﺐ
ﻗﺪﺭﺕ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺭﺍ ﻫﺪﻑ ﺧﻮﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ. ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ. . ﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﺮﺡ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ، .
ﻣﺤﺎﻛﻤﺎﺕ ﻭ ﺳﺎﻳﺮ ﻣﻨﺎﺻﺐ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﻣﺸﺮﻭﻁ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻧﺎﺳﻴﻮﻧﺎﻟﻴﺴﻢ، ﻛﻤﻮﻧﻴﺴﻢ ﻭ ﺩﻣﻮﻛﺮﺍﺳﻲ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ
ﺍﺯ.
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
‎71 - آراء فلسفی، کلامی، اخلاقی و عرفانی علامه صلاح‌الدین سلجوقی - نویسنده: احمدی،
عبدالرزاق . 127 - آشکارسازی و تشخیص محل خطا در یک سیستم انتقال قدرت به
کمک شبکه‌های . 145 - آموزش ذهن آگاهی و تاثیر آن بر روی نشخوار فکری، نظم جویی
شناختی . 417 - اثر ژل رویال زنبور عسل بر بیان و فعالیت ماتریکس متالو
پروتئیناز .
zaum/fa_50K.txt at master · zacharydenton/zaum · GitHub
https://github.com/zacharydenton/zaum/blob/master/public/./fa_50K.txt
‎به 3759482. از 2937785 . است 1275519. می 1036162 . یک 378590 . فعالیت
40394 . فلسفه 12033 . فکری 9155 . دموکراسی 5773 . مشروط 1912.
پایگاه خبری تحلیلی جمانیوز
sobhekherad.ir/
‎برای تحقق هر فعالیت باید فرهنگ سازی شود تا مشکلات و نابسامانی های احتمالی ظهور
. به بهانه عید قربان ؛ نکُش، چشمان خیس مادرِ یک بیمار به دستان تو خیره است .
مدیریت پویا - سازمانی
www.managing.blogfa.com/cat-2.aspx
‎فعالیت های گسترده مانند امنیت ملی ، کنترل بیماری و . . باید متوجه بود که وقتی
یک کالا به مدت 20 سال با قیمتی که 80 درصد آن یارانه . تضادهایی که فلسفه
کلاسیک با روح و روان انسانی داشت، موجب گشت توجه به . نظام مدیریت مشارکتی،
نظام همکاری فکری و عملی کلیه اعضای یک سازمان با سطوح مختلف مدیریتی آن سازمان
است.
Hasan Yousefi Eshkevari » مقالات » نواندیشان مسلمان ایران، دین و .
yousefieshkevari.com/?p=203
26 جولای 2009 . به عبارت دیگر اینان گرچه کار روشنفکری و فعالیت فرهنگی می‌کنند اما تمام . در
یک تقسم بندی کلی می‌توان گفت که در حال حاضر نواندیشان دینی در دو گروه . گرچه
ایشان دموکراسی محدود و مشروط را از منظر دین قبول دارد اما نظریات وی در این . ه معتقد
است که تمام احکام اجتماعی اسلام در ذات خود و به مقتضای نقش و فلسفه .
چهره‌های سکولاریسم (بخش ششم) | تحلیل روز
www.tahlilrooz.net/?p=6680
‎26 ژانویه 2016 . از سال 1962 به عنوان یک پرفسور در رشته‌ی فلسفه برای مدتِ پیش از 30 سال در .
منجر شد تا Rawls نقطه نظرات خود در دورانِ فعالیت‌های پژوهشی‌اش را معتدل‌تر کند. . به
عنوان یک نقطه‌نظر برای عدالت غیر واقعی بوده، چرا که این تفکر مشروط می‌کند . است
، امّا همزمان تئوری است برای یک جامعه‌ی ایده‌آل، دموکراتیک و لیبرال.
دانشجویان ارشد ارتباطات علامه / ورودی 89 - آنتونیو گرامشی
auclass.blogfa.com/post-15.aspx
‎22 دسامبر 2010 . بنابراین از دید گرامشی مارکسیسم بدون در نظر گرفتن مفهوم فلسفه کروچه از یکی
. گرامشی در یادداشتهایی که در زندان نوشته است به مسائل عام ایدئولوژی و . سروری
مفهومی است که از یک سو به توضیح این نکته کمک می کند که چگونه . و می گوید چون
هیچ فعالیت بشری نیست که بدون هیچ گونه دخالت فکری باشد پس .
Previous


[PDF]
Untitled - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
www.msrt.ir/fa/scp/Lists/Publications/Attachments/132/soqrat.pdf
‎. اساسی سقراط19. فرد آزاد است ولی مشروط به اطاعت از قوانین جامعه20 . روشن است
که فعالیت فرهنگی و سیاسی دانشجویان و جامعه علمی کشور تا زمانی. که به آگاهی لزم
.
.: تزهای فوئر باخ مارکس، مسئله ی پراکسیس و حکایت ساخته شدن4
mlmiran.blogspot.com/2012/03/4_1413.html
27 مارس 2012 . همچنانکه از بزبان آوردن دیدگاه فلسفی ماتریالیستی مارکس واهمه داشت. . به فرایند
فکری میداند، یعنی روش من دیالکتیک ماتریالیستی است. . همه اینها صحیح است
مشروط به آنکه به نفس دیدگاه ماتریالیستی و روش . فهم روابط واقعی میان این جنبه
های گوناگون فعالیت اجتماعی و تنظیم آن به عنوان یک کلیت اندیشیده .
مصاحبه سید علی حق شناس، رئیس کانون تکواندوکاران ایران با ماهنامه .
irantkd.ir/Mosahebeha/17.htm
کانون تکواندوکاران ایران از ابتدای سال جاری فعالیت رسمی خود را پس از اخذ مجوزهای
. بخش خصوصی ورزش کشور (فدراسیون غیر انتفاعی) که عملکرد همسو با یک
فدراسیون . اساساً فلسفه انقلاب اسلامی و مهمترین دستاورد آن که به بهای خون هزاران
شهید بدست . که به صراحت در ان قید شده است که فعالیت انجمن‌های سیاسی و صنفی
مشروط به .[PDF]
فلسفه معاصر و مکاتب قرن 20
madras.ir/userfiles/file/qarn20.pdf
‎اصطالح را به صراحت به کار برده است و گابریل مارسل نیز تنها یک بار آن را
پذیرفته. است ولی . دموکراسی غربی و تکنولوژی پرداخته اند که همگی مظاهر جامعه
غربی اند البته . افزون بر عوامل فکری باید مشکالت و رنج های او را نیز لحاط کرد
زیرا نیچه از بدو . ما واجد حقیقت نیست ولی در اواخر دوران فعالیت فلسفی اش صرفاً
باورهای .
science - مشارکت اجتماعی و راهکارهای تقویت آن
www.jazebeelm.blogfa.com/post-225.aspx
‎یکی از مباحث مهم در حوزه های علوم و فلسفه سیاسی ، مسأله مشارکت است . . این تعهد و
مسؤولیت یا ممکن است در قالب فعالیت معین و نامحدودی صورت پذیر ، مانند . همان گونه
که انگیزه کسب درآمد ، چند سرمایه دار را به تشکیل یک شرکت وا می دارد ، اگر . آنها و
نگرش عمیق و اصولی به بنیادهای اجتماعی توانایی عملی و فکری را بیشتر نمود .
اقتصاد ایران، به کدام سو؟ - The EU:s Cultural Network-Iranians
www.eucn.org/Alavi_irniantradehistory.htm
‎همین فرایند در مورد فعالیت‌های بخش دولتی نیز کمابیش صادق است. . ورود به‌مدار
چنین جامعه‌ای البته با استقرار نوع پیشرفته‌تر دمکراسی، یعنی دمکراسی . کارایی
در این بخش نیز مشروط به دگرگونی ساختاری در جوامع علمی جهان و آموزش بود. .
سرمایه‌ی دانش و اطلاعات (Intellectual Capital) شامل قابلیت‌های فردی و جمعی و سازمانی
در .
نسخه چاپی
labbaik.ir/note/uNote.aspx?ID=75F6D240-9728-43C1-88AB.
‎14 سپتامبر 2013 . نه ایران تنها، از روحانیون بزرگ نجف یک دسته طرفدار مشروطیت، یک . مشروطیت از
جمله حرکت های سیاسی ملت ایران است که با رهبری روحانیت آغاز . این عده هم به دنبال
آزادی و دموکراسی بودند. . در فلسفه سیاسی نیز در بحث اقسام حکومت وقتی سخن از
مشروطه به میان . اما مراد علما از مشروط بودن، مشروط به احکام اسلامی بود.
علی اکبر رشاد - حاصل عمر
rashad.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=17&pageid=3359
‎ایشان جهت ارائه‌ی مقاله و سخنرانی در کنفرانس‌ها و مجامع علمی و فلسفی، به . مورد
مطالعه) وهمچنین سطوح و ساحات فعالیتهای علمی ایشان را از جهت گستره (نقد و . مباحث
فلسفههای مضاف نیز از جایگاهی مهم و کانونی در هندسه فکری استاد رشاد برخوردار است،
بدین . دستهبندی است: یک تاسیس برخی شاخه های بی پیشینه، مانند فلسفه منطق
فهم .
تضادهای کنونی جهان و نظرات ترتسکیستی (13) - Shola Jawid شعلهً .
www.sholajawid.org/./tazad_kononi_jahan_wa_nazraat_T_13.html
‎این سیل ثروت که از تقریبا کلیه کشورهای جهان به این کشورها جاری است به آنها این
امکان را . این دو نوع رویزیونیسم اصول و مبانی اساسی فلسفی، سیاسی و اقتصادی
. در شکل یک دیکتاتوری بسته و خواه در شکل دموکراسی بورژوایی به طور مسالمت
آمیز . اما این همه به این معنا نیست که در اروپای شرقی مطلقا فعالیتهای فکری
بوسیله .[PDF]
Archive of SID
www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/70613870801.pdf
‎ﺗﺮﺑﻴﺖ، ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎی اﻧ ﮐﯽ درﺑﺎره ی ﺗﻔﺴﻴﺮ و ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺷﺎﮐﻠﻪ ی ﻓﻠﺴﻔﻪ ی ﺻﻠﺢ ﮐﺎﻧﺖ و اﺳﺘﻔﺎده از آن در. ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎی
ﺗﺮﺑﻴﺘﯽ اﻧﺠﺎم داده اﻧ . . ﺑﻪ دﻣﻮﮐﺮاﺳﯽ در ﻣ ارس اراﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد، ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ی ﺳﻨﺘﯽ و اﻧﺘﻘﺎل ﻳﮏ ﻃﺮﻓﻪ ی اﻃﻼﻋﺎت
اﺳﺖ؛ ﺑﻪ . اﻣﺎ در ﺑ ه ﺑﺴﺘﺎن ﻫﺎ و ﺗﻌﺎﻣﻼت ﻓﮑﺮی اﻧﺴﺎن ﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺮد ﻣﺎ و دﻳﮕﺮان ﺑﻪ ﭘﻴﻮﻧ ﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﮐﯽ. ﻣﯽ
رﺳﻨ . . اﻳﻦ رو ﻣﺮدود اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺮد اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻧﻴﺮوﻳﯽ ﺟﺎدوﻳﯽ ﺑﺮای دﺳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﻣﺤ ود ﻫﺎ ﻣﯽ دﻫ . ﮐﺎﻧﺖ ﻣﯽ
ﮔﻮﻳ .
Previous

  • ۲۰۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی