تفریح و سرگرمی




 

به گزارش آلامتو به نقل از هفته نامه چلچراغ - الهام مشعوف: «سِنِکا» فیلسوف رومی گفته: «برای نابغه بودن اندکی جنون لازم است.»

این جنون در بعضی موارد باعث به وجود آمدن و خلق شاهکارهایی شده اند که باورش شاید سخت باشد. دیوانه و چه به شاهکار! اما آن ها در پس این ظاهر مجنون و ژولیده خود نابغه هستند. نابغه هایی که شاید رفتار و حرکاتشان با آدم های عادی تفاوت داشته باشد.

طی تحقیقی که به تازگی در کشور سوئد و روی نوجوانان 16 ساله انجام گرفت، مشاهده شد نوجوانانی که در این سن از لحاظ درسی موفق ترند، چهار برابر بیشتر از هم سن و سالان خود مستعد ابتلا به بیماری دوقطبی و شیزوفرنیا هستند. افراد موفق دارای ژن ویژه ای به نام 32-DARPP هستند که در به وجود آمدن نبوغ و اختلالات روانی دخیل است. این ژن قدرت تفکر را بالا می برد.

جیمز جویس، نویسنده معروف ایرلندی، دچار سندرم اسپرگر بود که منجر به اجتماع گریزی و عدم توانایی او در برقراری ارتباط با اطرافیانش شده بود. شاید همین ضعف روانی باعث شد جمیز جویس رمان بی نظیر و جاودان «یوولیس» را خلق کند و اگر این مریضی را نداشت، دنیای ادبیات چنین شاهکاری را هم به خود نمی دید.

آن ها دیوانگانی بودند که با وجود هوش بالا از مشکلات روانی رنج می بردند، و احتمالا ترکیب همین دو ویژگی آن ها را تبدیل به افرادی خارق العاده و تاثیرگذار کرده باشد.

ونسان ونگوگ

احتمالا در مورد ونگوگ شنیده اید؛ هنرمند معروف و مجنونی که گوش خود را به خاطر معشوقه اش برید و مدتی بعد خودکشی کرد. مغز او در اثر مصرف طولانی مدت «اَبسینت»، نوعی مشروب الکلی با درصد الکل بالا، آسیب دیده بود و در نتیجه دچار حملات صرع می شد.

ونگوگ دچار افسردگی شدید و بیماری دوقطبی بود، در عین حال نیز علاقه و اشتیاق زیادی به نقاشی کردن داشت. همین دو عامل او را تبدیل به هنرمندی مجنون کرده بود. او هم چنین نویسنده قهاری بود و صدها نوشته از او به جا مانده است.

عده ای بر این باورند که او دچار «هایپر گرَفیا» بوده؛ حالتی که در ناشی از بیماری صرع و شیدایی بوده و فرد مبتلا علاقه سیری ناپذیری به نوشتن در خود احساس می کند.

این نابغه های روانی!

تنسی ویلیامز

ویلیامز نمایشنامه نویس و برنده جایزه پولیتزر، خالق آثار «قطاری به نام شهوت»، «باغ وحش شیشه ای» و «گربه روی شیروانی داغ» بود. او حتی پیش از دو اتفاق تلخ زندگی اش هم دچار افسردگی بود. خواهر ویلیامز در سال 1940 به دلیل بیماری «شیزوفرنیا» تحت عمل لُبُتُمی قرار گرفت، در سال 1961 نیز عشق زندگی اش را از دست داد.

این دو واقعه حال روحی او را بدتر کرد، در نتیجه دچار سوءمصرف الکل و مواد مخدر شد. با وجود تلاش هایش برای بهبودی، ویلیامز تا آخر عمر با بیماری افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر دست به گریبان بود.

این نابغه های روانی!

ارنست همینگوی

نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی و پولیتزر، ارنست همینگوی، دچار بیماری افسردگی و اعتیاد به الکل بود. درست مثل ونگوگ، او هم تصمیم گرفت با خودکشی به زندگی خود پایان دهد. پدر، برادر، خواهر و نوه او نیز دست به خودکشی زدند. اگرچه مشکلات روحی او به نوعی ارثی بوده و در دی. ان. ای او ثبت شده بود، اما این مشکلات در سال های آخر عمرش، به دلیل مصرف زیاد الکل و عوارض داروهای که مصرف می کرد، تشدید شده بود و در نهایت نیز منجر به بستری شدن او شد. شوک درمانی که روی همینگوی صورت گرفت، باعث شد حافظه خود را از دست بدهد و افسردگی او را چند برابر کند.

این نابغه های روانی!

ادگار آلن پو

او را به خاطر داستان های تاریک و ترسناک و نیز علاقه شدیدش به موضوعات روان شناسی می شناسند. اشتیاق او را می توان از روی نوشته هایش در رابطه با افراد دیوانه و نگارش داستان های هیجان انگیز با دید روان شناسانه، کاملا درک کرد. گریس وُلد از رقیبان پو این سوال را مطرح کرد که آیا خود او هم دیوانه است؟ اگرچه اتهام گریس ولد در مورد احتمال دیوانگی او رد شد، اما از طرفی پو مبتلا به بیماری دوقطبی بود. او به شدت الکلی بود و در نوشته هایش بارها به خودکشی اشاره کرده بود.

این نابغه های روانی!

سِر آیزاک نیوتن

نیوتن بی شک یکی از برجسته ترین مغزهای متفکر جهان بوده. او مخترع حساب دیفرانسیل و انتگرال و قانون جاذبه، پش برنده قانین حرکت اجسام و سازنده اولین تلسکوپ بازتابنده بود. نیوتن به سختی با مردم دم خور می شد و رفتار یکنواختی نداشت. خیلی از نویسنده ها بر این بارو بودند که او دچار بیماری دوقطبی و شیزوفرنیا بوده است.

این نابغه های روانی!

جان نَش

فلم «یک ذهن زیبا» را به خاطر دارید؟ این فیلم براساس زندگی واقعی جان نش، نابغه ریاضی و برنده جایزه نوبل سال 1994 ساخته شده بود. او دکترای خود را ز دانشگاه پرینستون دریافت کرد که بعدها همین دانشگاه، نظریه موازنه او را مورد حمایت قرار داد.

نش از بیماری شیزوفرنیا رنج می برد و دائما دچار توهم می شد و در ذهنش صداهایی می شنید. او برخلاف میلش چندین بار تحت انسولین درمانی قرار گرفت و داروهای ضدروان پریشی برایش تجویز شد. نش رفته رفته بهبود پیدا کرد و در نهایت توانست د ردانشگاه «پرینستون» به تدریس ادامه دهد.

این نابغه های روانی!

لودویگ فان بتهوون

یکی از بزرگ ترین آهنگ سازان تاریخ، لودویگ فان بتهوون، مبتلا به بیماری دوقطبی بود. این اعجوبه موسیقی توسط پدرش کتک می خورد و مجبور به تمرین زیاد می شد. در نتیجه کتک هایی که خورد، شنوایی اش را از دست داد. او نیز از بیماری دوقطبی رنج می برد. خلاقیت و توانایی بالای او در آهنگ سازی و نوازندگی با افسردگی شدید و تنهایی اش توام شده بود. او نیز مثل سایر بیماران مبتلا به افسردگی در این فهرست، به مصرف الکل و مواد مخدر رو آورد.

این نابغه های روانی!

میکل آنژ

نقاشی حیرت انگیز روی سقف صومعه سیستین کار میکل آنژ است. طبق تحقیقات انجام گرفته، نقاشی های خارق العاده او در نتیجه مشکلات روحی اش شکل گرفته است. براساس گفته هم عصرانش، میکل آنژ همیشه سعی می کرد از واقعیت زندگی فرار کند، از طرفی در برقراری ارتباط با مردم و دوستی با آن ها دچار مشکل بود. دوستان کمی داشت و حتی در مراسم خاک سپاری برادرش هم شرکت نکرد. با وجود مشکلات روحی، در زمینه هنر و ریاضی نابغه بود. امروزه محققان هوش بالا همراه با مشکلات روحی او را در نتیجه بیماری اوتیسم می دانند.

این نابغه های روانی!

چارلز داروین

دانشمندان هم چنان بر سر این که مشکل اصلی داروین چه بوده، در حال تحقیق اند، اما هر مشکلی که وجود داشت، جدی به نظر می رسید. با وجود سفر پنج ساله داروین و نوشتن کتابی که بعدا در مورد این سفر منتشر کرد، همیشه احساس ضعف و خستگی داشت. او دچار حالت تهوع، لرزش، گریه های عصبی و توهمان بصری می شد. داروین این علائم را ناشی از مشکلات و ضعف جسمی می دانست، اما این ها نشانه بیماری «آگروفوبیا» (بیمار انزواطلبی و ترس از مکان های شلوغ) بود که از سن 30 سالگی با آن دست و پنجه نرم می کرد.

ترس داروین از مردم به حدی بود که او حتی از صحبت کردن با فرزندانش هم اجتناب می کرد. دارین هم زمان با انتشار کتابش «خاستگاه گونه ها»، در نوشته هایش چندین بار به خودشکی اشاره کرده بود. احتمالا او به بیماری OCD نیز مبتلا بود.

این نابغه های روانی!

لئو تولستوی

او از ابتدا علایم مشخصی از افسردگی نداشت تا اینکه به سن میان سالی رسید و نشانه های شدیدی از افسردگی را بروز داد. او دچار تغییرات عمده شخصیتی شد و در مورد همه چیز همه کس سوال می پرسید. زمانی رسید که دارایی ها، همسر و باورش به دین را از دست داد. در دوره ای از زندگی اش تصمیم گرفت نویسندگی را کنار بگذارد، به طوری که یک بار گفت: «هنر بی فایده و حتی زیان بار است.»

تولستوی نمونه کسی است که یک باره از عرش به فرش رسید. او از خانواده ای ثروتمند بود، در عین حال نویسنده ای شهیر و پدر 13 فرزند نیز بود. با این وجود مشکلات روحی اش او را مجبور به خودکشی کرد. به گفته او «امکان خودکشی به انسان داده شده، پس چه بهتر که این کار را بکند.»

این نابغه های روانی!

نیکولا تسلا

نیکولا تسلا یکی از بزرگ ترین مخترعان قرن بیستم بوده است. پایه و اساس مهندسی برق مدرن، اشعه ایکس، رادار و رادیو همه و همه از مغز بی نظیر او نشئت گرفته. با این حال، او ذهن درگیر و در عین حال حافظه خوبی داشت. تسلا با وجود هوش بالایی که داشت، دچار بیماری OCD بود. (در این بیماری روانی، فرد دچار وسواس فکری شده و دائما تصور می کند که حتما باید عمل خاصی انجام دهد تا از درگیری ذهنی ای که دچارش شده، رها شود.)

تسلا روی عدد سه حساسیت داشت و همیشه قبل از ورود به آپارتمانش، سه بار دور آن قدم می زد. او همیشه حجم غذایش را اندازه می گرفت و تعداد دفعاتی را که غذا را می جوید، می شمرد. سر میز غذا 18 دستمال قرار می داد و اگر مجبور بود با زنی سر یک میز غذا بخورد، باید شخص سومی هم در کنارشان می بود.

تسلا از اجسام گرد وحشت داشت، مخصوصا گوشواره یا جواهراتی که دایره شکل بودند. از دست دادن هنگام دیدار با افراد اجتناب می کرد و از لمس کردن موهایش توسط دیگران منزجر بود.

بیماری OCD او به همراه تمایل شدیدش به تنهایی و سایر عادت های عجیبش باعث شد برای مدت طولانی ازدواج نکند و به گفته خود او همین تنهایی باعث شد بیشتر بر روی آزمایشات و تحقیقاتش تمرکز کند.

این نابغه های روانی!

The post نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند appeared first on آلامتو.


لینک منبع این نوشته :
http://www.alamto.com/mad-geniuses.html


نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند - آلامتو
www.alamto.com/mad-geniuses.html
‎2 ساعت قبل . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند:به گزارش آلامتو به نقل از هفته
نامه چلچراغ - الهام مشعوف: «سِنِکا» فیلسوف رومی گفته: «برای .
نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند - آلامتو - بتانیوز
betanews.ir/./نوابغ-دیوانه-عاقلان-دیوانه-ای-که-دنیا-را-تغییر-دادند/
‎1 ساعت قبل . دیوانه و چه به شاهکار! اما آن ها در پس این ظاهر مجنون و ژولیده خود نابغه هستند. نابغه هایی
که شاید رفتار و حرکاتشان با آدم های عادی تفاوت داشته باشد.
Images for نوابغ دیوانه عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند
ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان در چین - راچینه - دیجی یزد
digiyazd.com/rachineh/?p=3206
‎16 دقیقه قبل . به تازگی مسیر پیاده‌روی تازه‌ای در چین افتتاح شده که به جز تفاوت عمده‌ای که با
دیگر مسیرها . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند .
گوشی ردمی نوت 4 شیائومی رونمایی شد – مجله فانی کول
www.funnycool.ir/گوشی-ردمی.رونمایی./2016-08-25_11-30-06/
‎1 ساعت قبل . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند. 16 دقیقه ago . تصاویر/ همه
بازیگرانی که به شبکه جم تی وی(GEM) پیوستند. ۱۳۹۵-۰۴-۱۹ 355 .
چرا هواپیما پنچر نمی شود؟ – مجله فانی کول
www.funnycool.ir/چرا-هواپیما-پنچر-نمی./2016-08-25_11-37-09/
‎1 ساعت قبل . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند. 15 دقیقه ago . تصاویر/ همه
بازیگرانی که به شبکه جم تی وی(GEM) پیوستند. ۱۳۹۵-۰۴-۱۹ 355 .
تنها نیمی از دوستانتان واقعا شما را دوست دارند
www.shahrahnews.ir/همه-چیز-از-همه-جا/564715
‎23 دقیقه قبل . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند . تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از
کسانی که ما دوست می‌پنداریم، چنین حس متقابلی به ما ندارند و ما .
آکانیوز ،اخبار ,حوادث ,روزنامه ,فال ,سرگرمی,اخبار خبرگزاری ها - آکاایران
www.akairan.com/havades-akhbar/khabarrooz/
‎ناامیدان را که امیدوار نکردید، امیدواران را ناامید نکنید! . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای
که دنیا را تغییر دادند . تغییر جدید کتاب های درسی مصر؛ اسرائیل دوست ماست ·
عیادت رئیس جمهورغنی از مجروحین حادثه شب گذشته در کابل · آغاز تبلیغات محیطی .
نویسنده - جوونی | جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا
javuni.ir/search/نویسنده
‎سیروس گرجستانی در مصاحبه ای اعلام کرد که بخاطر پول در قسمت دوم فیلم نهنگ
عنبر بازی کرده است. . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند. ۱۳۹۵-۰۶-
۰۴ .
گنجور » مولوی » دیوان شمس » غزلیات » غزل شمارهٔ ۱۳۹۳
ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh1393/
‎حقیرنه عاقل است ونه فرزانه دیوانه ای تنهایم ونادان ترین انسان که پای براین کره .
که در یک شب مثلاً از ماه جان خاتون به می می جون و یا ماری تغییر نام می دهد و ناگهان .
دارد که مرده ای زنده شده است یا زنده ای از این دنیا بال و پر کشیده و پرنده ی ادراک را
رهانیده؟ . توضیحاتی که آقای یغما دادند که درهمین صفحه مندرج است و لینکی که
جناب یغما .



خبر ور | آخرین و جدیدترین تیتر خبرها از ایران و جهان | مطالب تفریحی و .
khabarver.ir/564894/آغاز-پانزدهمین-مجمع-رادیو-و-تلویزیون‌.html
‎58 دقیقه قبل . نوابغ دیوانه! عاقلان دیوانه ای که دنیا را تغییر دادند · فعالیت آزادانه برند حامی
همجنسبازان در ایران/ نفوذ صهیونیست‌ها با لباس‌های مارکدار + عکس .
لیست دیوانه ترین و نابغه ترین دانشمندان جهان!! - نازوب
www.nazweb.ir/news_detail_3526.html
‎نازوب، لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به
. زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.
10 دانشمند نابغه و دیوانه جهان
bistblog20.rozblog.com/10-دانشمند-نابغه-و-دیوانه-جهان.html
‎16 فوریه 2016 . لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به .
دانشمند بزرگ را با هم مرور کنیم؛ اختراعاتی که جهان را تغییر دادند و .
تیر ۱۳۸۹ - زیباترین جملات و متن های کوتاه عاشقانه - blogfa.com
alirezanikanzadeh.blogfa.com/8904.aspx
‎عاشقت گشتم تو گفتی عاشقان دیوانه اند/ عاقبت عاشق شدی دیدی که خود دیوانه ای . .
تماشاگران و عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستادهاند ، ترا فرصت هشیاری داد، در
گوشهای بنشین، . چارلی چاپلین یکی از نوابغ مسلم سینماست . . شود ، چارلی برای
او نامه ای نوشت که در شمار زیبا ترین و شور انگیزترین نامه های دنیا قرار دارد و بدون .
دلی یک دیوانه | جستجو | بلوگل
www.bloogle.ir/list/دلنوشته+های+یک+دیوانه.html
‎عاقلان پیداست، کز دیوانگان ترسیده‌اند من بدین زنجیر ارزیدم که . چون دنیا را همان
هایی تغییر می دهند که آنقدر دیوانه اند که فکر می کنند از پس این کار بر می آیند."
دیوانه شو . مثل این قالب که به دلنوشته هامون یک حال و هوای دیگه ای داد. شاید یه
تغییر .
گل رنج های بودن - عاقل (دیوانه) کسی است که دیوانگی (عاقلی) کند و .
m-sepanta.blogfa.com/post-22.aspx
‎گل رنج های بودن - عاقل (دیوانه) کسی است که دیوانگی (عاقلی) کند و زندگی را جدی
نگیرد. . و به احتمال، او نیز نشانه های عاقلی را در من دیده بود که مرا به سوی دیوانگی
سوق داد. . جدی نگرفتن زندگی و دنیا، و به نظرم تنها عاقل است که زندگی را جدی نمی
گیرد. . من به دکارت معتقدم نه به خاطر عقل گرایی محض او بلکه به خاطر عقل گرایی
ای که .
نیکولا تسلا، نابغه یا دیوانه؟ - اخبار شهر ما
ourcitynews.com/post/?q=نیکولا+تسلا،+نابغه+یا+دیوانه؟
‎اگر می‌خواهید بدانید که چرا تسلا به عقیده‌ی بسیاری یک نابغه‌ی دیوانه است.۱۰- مهار
کردن . بنیان‌گذار شرکت تسلا از یک برنامه جامع فوق‌العاده محرمانه خبر داد که آینده
تجارت . گوسفند سواری/ نابغه ای برای تیم ملی/ عبور خانم ها از خیابان/هدف گیری
دقیق . ایرانی مسابقه می دادم ولی شطرنج ایران خیلی ناگهانی تغییر کرد و پرقدرت
شد.
کج روی های یک ذهن دیوانه | جستجو | الکاسر - تبلیغات متنی
www.ir-pal.ir/list/کج+روی+های+یک+ذهن+دیوانه.html
‎چون دنیا را همان هایی تغییر می دهند که آنقدر دیوانه اند که فکر می کنند از پس این کار
بر می آیند." دیوانه شو . به مثال دیوانه ای شده ام که پس از سال ها از یک تیمارستان
بیرون می آید چنین دیوانه ای . حالا با چند قطره اشک، داد کشیدن و هوار زدن، یا شاید هم
تنها با چند جمله سکوت. همانند دیوانه ها، . دیوانه‌ای عاقلان پیداست، کز دیوانگان
ترسیده‌اند
دل من ای دل دیوانه من | جستجو | یاس - تبلیغات متنی
ea3.ir/list/دل+من+ای+دل+دیوانه+من.html
‎چون دنیا را همان هایی تغییر می دهند که آنقدر دیوانه اند که فکر می کنند از پس این کار
بر می آیند." . حالا با چند قطره اشک، داد کشیدن و هوار زدن، یا شاید هم تنها با چند جمله
سکوت. . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم .
نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes
‎4 ا کتبر 2008 . آخرسربه گونه ای شد که هیچ وقت دیگر نتوانست برقصد. . در این سانحه که به دلیل
بریدن ترمز موتورسیکلت رخ داد، یکی از دو . خواندن یک کتاب کلاسیک می تواند
نگرش شما به دنیا را تغییر دهد و شما . دوران‌ کودکی‌ تا وقتی‌ که‌ می‌گویند او «دیوانه‌
» شده‌ (بعضی‌ از نزدیکان‌ او، . چقدر عاقلند آنهایی که در عشق احمق اند.
Previous



من چیزهای ساده را دوست دارم .
1382fatemeh.blogfa.com/
‎چقدر عـــــاقلند آنهـــــــایی که در عشــــــــــــق احمقند. . عشق ماندگار هرگز بر جاذبه ی
جسمانی میان شما و معشوق که همواره در حال تغییر است . را حقیقی انگاشتن ها لزوما" به
خطا می روند ؛ به این علت ساده که هیچ دنیای واقعی در کار نیست . . لازم نیست حتما به
دیوانه خانه ای سر بزنیم تا متوجه ذهن های پریشان شویم ؛ . رنج را نباید امتداد داد.
"گوگوش" هم همجنس‌باز شد! +عکس - خیبرآنلاین
kheybaronline.ir/fa/news/19522
18 فوریه 2014 . این اولین بار در تاریخ ایران است که یک ستاره موسیقی‌ پاپ مساله حقوق . گوگوش
رو عاشقانه دوست داشتم اما حالا حتی نظرم در مورد خودمم تغییر کرده . . آیه قرآن نکنیم
که :آنان, کسانی هستند که هم زندگی دنیا را از دست دادند و هم آخرت را ! . عاقلان دانند.
. دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آیددر جواب به تمامیه افراد هم جنس.
گاهی دیوانه شو. | جستجو | ایران مووی
iranmovie.tk/list/گاهی+دیوانه+شو.html
‎گاهی دیوانه می شوم در این حد که برای داعش دعا هم می کنم که پرچم مدافعان حرم را در
میدانی چنین آشکار به پا کرد یعنی اگر بخواهم . ای عاقلان به لذت دیوانگی قسم .
گاهی میشه ادامه داد اما با اشتیاق انصراف میدیم . . تا خود را قادر به "#تغییرِ دنیا"
بدانند،
خدایی که بندگی میکند
khodayeto.blogfa.com/
‎خدایی که بندگی میکند - تن عریانت را به کسی نشان بده که روح عریانش را دیده باشی
. . دل دیوانه به زنجیر نمی آید باز خبری از خم آن طره ی طرار بیار . باش انسان های
بزرگ هرگز جوینده را تعویض نکردند بلکه جستجو را تغییر دادند تا دعوتی باشد
برای عاشقان . می نویسم از انسانهای زمانه ای که نمی دانند خدا را با پاشنه ی کفش له
نمی کنند .
مد و مه - داستان آدینه (۳): داش آکل اثر ماندگار صادق هدایت / به همراه نقد داستان
www.madomeh.com/site/news/news/1645.htm
‎یکروز داش آکل روی سکوی قهوه خانهٔ دو میلی چندک زده بود، همانجا که پاتوغ قدیمیش بود.
. ولی داش آکل پشت گوش فراخ و گشاد باز بود، به پول و مال دنیا ارزشی نمی گذاشت،
. "دلم دیوانه شد، ای عاقلان، آرید زنجیری، که . کتابی که ادبیات را تغییر داد .
مطالب جدیدتر - بوسه ای بر ساغر حافظ - blogfa.com
mirzaamir.blogfa.com/?p=8
‎یادت باشد که دنیا برایت مشکلات بوجود می آورد و به همین خاطر است . اگرعقل می
دانست ما که اسیرعشق یاریم چه حال خوشی داریم تمام عاقلان دنیا هم دیوانه وار خود را به
این اسارت عشق . ای داد که. راز پنهان عشق من آشکار می شود. کشتی نشستگانیم ای
باد شرطه برخیز . ورزیدن بود و رسوایی اگر تو نمی پسندی مسیر قضا و قدر را
تغییر بده.
mahboobe - مطالبی جذاب و دیدنی
www.mathghoghnos.blogfa.com/author-mathghoghnos.aspx
‎در ابتدا لوستر ها از دو میله چوبی که شمع ها را روی آنها قرا می دادند تشکیل می شد و
برای . انیشتین:اگر واقعیات با نظریات هماهنگی ندارند، واقعیت‌ها را تغییر بده. .
آلبرت انیشتین :انسانهای باهوش مسائل را حل میکنند ، نوابغ آنها را اثبات میکنند. .
لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به معرفی
10 .
حریم دل
alone-88.blogfa.com/
‎ای که خود گفتی مکن می خوارگی ،اری مکن . تا جان به تن ، تا هست دنیا ، دوستت دارم
. در گل خشک تو دیگر فرصت تغییر نیست . عاقلان دانند دیگر حاجت تفسیر
نیست. باز اگر دیوانه ای سنگی به من زد شاد باش . دوستان عاقبت از چاه نجاتم دادند
دسته‌بندی تک جمله های ادبی - پویا
rezaeypoya.blogsky.com/category/cat-5
‎بلکه انسان مجموعه ای است از آنچه که هنوز ندارد، اما می تواند داشته باشد . . خواهید دید
که ندای کوچکی در اعماق قلب تان پاسخ خواهد داد : تا با او یکی بشوم و به یگانگی و .
تغییر دهنرگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا می‌کنند. . آندره
مورا : افراد دانا کوشش دارند خود را همرنگ محیط سازند ولی اشخاص دیوانه سعی می کنند .
وب سایت پیام آنلاین - سروده و دلنوشته - مخابرات استان تهران
www.tct.ir/?siteid=2&pageid=808
ترسم از روزی که فردا می رسد/هرچه پیدانیست برما مرسد ای خدا ای کاش فردایی نبود/هرچه
دل می . ما چو قایق ران و این دنیا بلم در رخ دلدار عالم آن صنم. . جایگاه این موضوع را با
مراجعه به تاریخ ادبیات جهان وخصوصا ایران در ادوار مختلف می توان مورد بررسی و
موشکافی قرار داد. . عاقلان فرش خاکی مومنان. . ناگهان دل فریاد زد دیوانه ، من می
بینمش.
Previous



جملات زیبا و اموزنده
amirali1382.blogfa.com/
‎در عشق حرفه ای شدن ممکن نیست که فقط یکبار می توان عاشق شد . . گــــفت ای
دیــوانه لــیلایــــــت منم . عشق چیزیست که بیعقلان را عاقل می کند و عاقلان را
عاقلتر می نماید و آن ها را که . اگر زن نبود نوابغ جهان را چه کسی پرورش می داد ؟ .
عشق ماندگار هرگز بر جاذبه ی جسمانی میان شما و معشوق که همواره در حال تغییر است
متکی نیست .
۹۲/۰۲/۰۱ - ۹۲/۰۲/۳۱ - مطالب زیبا و فلسفی از بزرگان و.
akstak.blogfa.com/1392/02
‎در آن حال صیادی زمین ادب را بوسه داد و ماهی بسیار فربه قشنگی را جهت خلیفه آورده بود
. . پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب
. برایش پیش می آید و می خواهد بداند که نجس ترین چیزها در دنیای خاکی چیست. .
سلاح عاقلان است . سوالی که گاهی مرا گیج میکند این است که من دیوانه ام یا دیگران ؟
زیباترین - روانشناسی
www.baykot.blogfa.com/tag/روانشناسی
‎کسانی که به زندگی تو معنا بخشیده اند ،جزو مشهورترین و بالاترین افراد دنیا . در
زندگی ، لحظه ای فرا می رسد که تسلط بر زندگی را از دست می دهیم و از آن پس ،
سرنوشت، بر هستی ما مسلط می شود. . دیوانه باشید اما مانند عاقلان رفتار کنید،خطر
متفاوت بودن را بپذیرید اما بیاموزید بدون جلب . ولی با تمرین می توان باور را
تغییر داد.
- 4- فلسفه یونان در اوج قدرت - نسخه قابل چاپ
www.iptra.ir/prtb.zb8brhbgwrul8irhb.po.uiu2r.html
‎در آنجا بود که به والدین اطفال پند داد که ایشان بایستی کودکان خود را چنان ثروتی .
موضوعها بیحساب تغییر می کنند ، از این شاخه به آن شاخه می پرند ، و اغلب به شکل .
بود ، هر تحلیلی که هر کس ، هر شخص خیالباف یا دیوانه یا هر بوزینه ای ، از دنیا می
کرد به . زیرا می بینیم که عاقلان اوقات خود را پشت درخانه پروتمندان می گذرانند .
صلح جهانی و بزم انسانی - اول - اوست اول
worldpeace.blogfa.com/post/1
‎این بار که زنبور برگشت حضرت سلیمان گفت که ای زنبور اینهمه کار و تلاش . ما به
سرنوشت دیگر نوابغ دنیا دچار نشویم که همیشه جلوتر از زمانشان زندگی میکنند و
ارزش . او با همین جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او
اعتماد . اما این شهروند دیوانه هرچه بدست میاورد با همنوعانش میخورد و میپوشد عاقلان
سرزنشش .
دهان گشوده و چشمان بسته اردوغان - دیپلماسی ایرانی
www.irdiplomacy.ir/fa/./دهان+گشوده+و+چشمان+بسته+اردوغان.html
‎11 ژانویه 2016 . اردوغان آنچنان دچار غرور کاذب شده که در تلاش برای تغییر سیستم . پس از برجام،
سبب خواهد شد در آینده ایران در معادلات منطقه ای با ارتقای موقعیت خود . اردوغان با
اظهاراتش خود را در ترکیه و دنیا رسوا کرده است. . تشکر می کنم آقای ملکی اردوغان
واقعا دیوانه شده هم مردم خود را کشتار می . پاسخ اردوغان را چه کسی خواهد داد؟
دیوانه شدم در طلبت بس که به دیوان هی فال زدم، فال زدم، تا تو بیایی
kopandeh-blogfa-com.alvarssport-blogfa-com.haajar-blogfa-com.parsblogs.ir/./دیوانه+شدم+در+طلبت+بس+که+به+دیوان+هی+فال+زدم،+فال+زدم.
‎دیوانه شدم در طلبت بس که به دیوان هی فال زدم، فال زدم، تا تو بیایی. . بر تبرئه آن
دو نفر را صادر کرده است. فرماندار کرمانشاه ادامه داد: در این حکم آمده است که رسیدگی به
. از دیوانه ای پرسیدند : چه کسی را بیشتر دوست داری ؟ دیوانه خندید و . گفت :
مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ، وعدهسرخرمن نمیدهم .
دیوانه تو
taniart-ba.sirindex.ir/ogle/دیوانه+تو
در شعر زیر به زیبایی به عقل ظاهر گرا و عقلی که در تحت تدبیر ملکوت نیست، .
عاقلان پیداست، کز دیوانگان ترسیده‌اند . ای عجب! آن سنگ‌ها را هم ز من دزدیده‌اند سنگ
می‌دزدند از دیوانه با این عقل و رای . دل زنجیر شد؛ عشق زنجیر شد ؛ دنیا پر از زنجیر
شد؛ و آدم ها همه دیوانه . یکی که شرایطش مثل خودم بود مثل خودم دیدش تغییر کرده بود
ی .
چه عاقلند کسانی که در عشق احمقند.
www.tsz.blogfa.com/
‎درهمه جای دنیا برای کسانی که حرف خاصی برای گفتن ندارند،آزادی بیان نامحدود قایل
شده اند. . ای در دربار قاجار، کشت این گیاه و نوشیدن دم کرده آن را در ایران رواج دادند. .
این برگ ها، تغییر رنگ آنها به قهوه ای و سیاه (مشابه عملی که باغبانان در وسط باغ با
بر . در کتاب پیامبر و دیوانه ، اثر جبران خلیل جبران چند عبارت وجود داره که خوندش
.
جملاتی از بزرکان [بایگانی] - Developer Center
www.developercenter.ir/forum/archive/index.php/t-2202.html
‎13 مه 2006 . اگر می شد جمعیت کره زمین را به جمعیت یک دهکده 100 نفره تقلیل داد، با یکسان نگاه
داشتن . او درجنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود
دارد. . کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد . . اگر دیوانه
باشید ممکن است همان راه را ادامه دهید ولی انسانهای باهوش در بیست و هشت .
Previous



گفته هایی تعمق برانگیز [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-104862.html
‎7 سپتامبر 2010 . لحظه ای که این احساس را کردم فقط در سکوت مراقبه کردم. . مینستر نوشته شده است: «
کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. . قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه
کار می کنی دیوانه؟ . دیوانه بمانید اما مانند عاقلان رفتار کنید
بهمن ۱۳۹۰ - نگارستان ادب فارسی - blogfa.com
adabefarsi2.blogfa.com/1390/11
‎19 فوریه 2012 . ای وایِ من که ترمز شعرم بـــــرید باز یک شِکوه دارم ازهمـه یاران سرفراز . گلستان سعدی
از مصراع «بیدل از بی نشان چه جوید باز» به وجد آمد و تخلص خود را به «بیدل» تغییر
داد. . چنیــن گفت دیــوانه ای هوشیار . می‌کند؛ به‌خصوص در آن شعرهایی که وصف
طبیعت هستند و با این تفصیل او یکی از نوابغ شعر سوئد است.
پیشگویی نسترآداموس درمورد ایران - مشرق
www.mashreghnews.ir/fa/news/./پیشگویی-نسترآداموس-درمورد-ایران
‎25 نوامبر 2012 . در مجموع نوسترآداموس به این موضوع به صراحت اشاره مى کند که ایران (پارت، نیرا، .
عاقلان مراقب پیشگویی یا بهتر است بگوئیم زمینه چینی این فرد باشند . به داد
مردم گرسنه و بیچاره ایران برسید. . دیوانه ای بنام نستراداموس: . این همه نوابغ علم
نجوم توی ایران خودمون بودن که قبل از نوستر آداموس تا آدرس خونه ی همه .
دیوانه تنها | جستجو | اخبار 3 | جدیدترین اخبار روز ایران و جهان
akhbar3.com/list/دیوانه+تنها.html
‎گوشه ای گیرم و فارغ ز شر و شور شومحسرت گوشه میخانه اگر بگذارد ؟عهد کردم نشوم
همدم . از دیوانه اى پرسیدند:چرا کسى که آزارت داد را بخشیدى؟! گفت:دیوانه ام دیگر!
از بزرگترین دروغهای ما این است که ایران تمدن عظیمی داشته است / تخت .
www.parsine.com/./از-بزرگترین-دروغهای-ما-این-است-که-ایران-تمدن-عظیمی-داشته-است-تخت-جمشید-را-رومی-ها-ساخته-اند
28 سپتامبر 2015 . به گزارش پارسینه، مصطفی ملکیان در مصاحبه ای که در سال 84 با وبسایت آفتاب
. یعنی مردمانی از شمال امدند و زبان این قسمت رو تغییر دادند ولی انقدر زیاد . هردم
از باغ بری میرسد ، دیوانه تر از دیوانه تری میرسد! . /عاقلان دانند/
شعر - ویرگول
virgool.persianblog.ir/tag/شعر
‎دنیا غم تو نیست که نتوان از آن گذشت. پنجشنبه ۱٧ . واماندنی است این که تو گویی
فلان گذشت‌. ای معنی‌! آب شو که ز ننگ شعور خلق‌. انصاف نیز آب . راستی تو این همه
دیوانه میخواهی چه کار؟ مثل من آواره . کاین کارخانه‌ایست که تغییر می‌کنند . بدون
وقفه به باران امان گریه نمی داد. هزار تکه . عاقلان گفتند فکر آب و نان باشم ولی
شکر، در .
3 - کشکول بروجردی
seireanfosi.mihanblog.com/page/3
‎2)حکت و صلاح خداوند چی مقوله ای است؟ . اما امکان تغییر سرنوشت از نظر آموزه‌های
دینی: در روایات متعددی آمده که برخی اعمال نیک ممکن است . که انسان هر گاه با رخ دادی
مواجه شد بفهمد که آن رخ داد چه خوش آیند و چه ناخوش آیند در درون خود حکمت و . چه اینکه چه
بسا چیزها ممکن است در دنیا حکمت و مصلحتش معلوم نگردد. . با دیوانه و مست سخن
مگو.
یادداشتهای چاپ‌شده | روزگار گیدورایی
gidoraa.com/blog/?cat=407
‎15 مه 2016 . پس بحر آثار جنایی دنیا از کتاب و شعر و ترانه تا نمایش و فیلم را عمیقا غواصی .
مهم معاصر برمی‌خوریم که نمی‌توان با قاطعیت حکم بر اتفاقی بودنش داد! . علمی و
منطقی در روز بازی تیم محبوبش در استادیوم بدل به دیوانه‌ای تمام‌عیار می‌شود که .
کاری می‌کنند که ور دیوانه همه عاقلان رسمی اطراف از خانواده گرفته تا دوست و .
چنین گفت کوروش
www.sinohe.ir/
علت جنگ های400 ساله ایران و عثمانی که هزاران ایرانی جان خود را از دست دادند تعصبات
. توان سرنوشت خود را تغییر داد و در انتها تاریخ به ما اموخت که هیچ کس از ان نیاموخت
. . هیپنوتیزم دریچه ای بود که فروید از ان دریچه دنیای ناخوداگاهی را مشاهده نمود و .
کلام حرف زدن و نصیحت کردن کودک را می توان دیوانه وار شیفته و علاقمند به درس نمود.
سخنان گوته - مجله زندگی و سلامتی و سرگرمی
magazine.a222.org/سخنان-گوته/
‎29 نوامبر 2014 . تو ای توانگر، دل رنجه مکن که چرا گدا نیز در دنیای خویش خوشبخت است. باید
پیوسته . چون بیشتر نوابغ و دیوانگان رفتار مشابه دارند، نبوغ و جنون در یک ردیف
قرار می گیرند. نابغه در . دیوانه ای هستم که قایقم را خود هدایت می کنم. به حقیقت، .
دومی، بنا را به سلیقه ی خود تغییر داد، اما هیچ کس در پی اتمام آن برنیامد.
Previous



دلنوشته های یک پسر جوان
www.saeed-azari.blogfa.com/
‎حال که دارم مینویسم گوشه ای آرام نشسته و در خیالم گم شده ام. . بانو در این شب تاریک
نمیدانم کجای این عالم بی کران هستی ولی هرکجای دنیا باشی دنیای منی بانو. بانو هر
. نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم . عاشق دیوانه . ﮔﻔﺖ : ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﺎﻗﻼﻥ ﻧﻤﯿﺸﻮﻡ، ﻧﺎﻣﺮﺩﯼ ﻧﻤﯽ
ﮐﻨﻢ . . چرا مردم هنگامى که خشمگین هستند صدایشان را بلند می‌کنند و سر هم داد می‌کشند؟
سخنانی از بزرگان - .::. پشت نقاب شب .::. - پرشین بلاگ
saeedbizar.persianblog.ir/tag/سخنانی_از_بزرگان
‎اگرنمی توانی بلوطی بر فراز تپه ای باشی بوته ای در دامنه ای باش. ولی بهترین
بوته ای . همه ما را که ناخدا نمی کنند، ملوان هم می توان بود در این دنیا برای همه ما کاری
هست . ماه زده [دیوانه]، عاشق و شاعر از یک قماشند: هر سه اهل خیال. . با هر تصمیمی
تغییری تازه در زندگی اغاز میکنید -- انتونی رابینز . فرمان ایزد به جهانداران داد و
دهش است .
معین نجف ابادی: اموزش نی وموسیقی - شعر
akbarmoein.blogfa.com/cat-8.aspx
‎11 ژانویه 2008 . بنال ای نی که دنیا را بقا نیست . عروضی است منتها باید در نوع استفاده از آن دقت
کافی مبذول داشت و این کار با رفتن از وزنی به وزن دیگر بر حسب تقاضای محتوا
تغییر می کند . . در سال 1313 از اداره کل تجارت استعفا داد و در وزارت امور خارجه
اشتغال یافت. . این دل درد آشنا دیوانه است . چرا عاقلان را نصیحت کنیم؟
قتل تازه عروس به خاطر پیامک بازی - سایت خبری تحلیلی تابناک .
www.tabnak.ir/fa/news/./قتل-تازه-عروس-به-خاطر-پیامک-بازی
‎17 آگوست 2014 . پس بیچاره دختره راست میگفته که تو دیوانه ای . عاقلان دانند. . ازدواج یک تغییره
اگر دختر و پسر حاضر نیستند این تغییر را بپذیرند نباید ازدواج . و سپس طلاق
قانونی رخ خواهد داد و یا مثل این مورد با قتل یکی از طرفین رابطه به اتمام میرسه . .
خود قاتل به زن مرحومش تهمت غیر اخلاقی نزده تو چکاره ای که نظر میدی؟
چرا من نباید خوشگل باشم و دیگری زشت؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/2514
‎5 آگوست 2014 . پس خداوند این دنیا را طوری طراحی کرده است که همه چیز بر اساس منطق پیش . چون با
فکرکردن مشکلی حل نمی شود و شما تغییر قیافه پیدا نمیکنید. . دیگرى را که ممکن
بود زشت باشد، زیبا قرار داد . . برای مثال شاهد بودیم که مردی از نگاه من مشاور واقعا
جذاب نبوده است ولی خانم ایشان به شدت و دیوانه وار عاشق وی بوده است
به نام یگانه منجی عالم
matinboy1392.blogfa.com/
‎دنیای من(هدی) · نغمه · قلب شیشه . بعد این که از دوستایی که تو این مدت خیلی
اذیتشون کردیم دیگه باید ببخشن. من هرکاری کردم . ﺭﻭ ﻧِﻤﯿﺸﻪ ﺗَﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍد،ﻣﺜﻞ . . از ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ
ﺍﯼ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : چه کسی ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ ؟ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ خندید . ﮔﻔﺖ : ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﺎﻗﻼﻥ ﻧﻤﯿﺸﻮﻡ، ﻧﺎﻣﺮﺩﯼ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ.
، خیانت .
zendeginameye honarmandan
www.hhzj.blogfa.com/
‎پدرش کشیشی بود که در دین تعصب زیادی به خرج می داد. . در نامه ای به برادرش چنین
می نویسد: «تئوی عزیز، من دیوانه ی مناظری هستم که پیش چشم دارم. . چون «فرانس
هالس» (۱۱) و « رامبراند» و «دلاکروا» نیز دیوانه بوده اند، پس عاقلان کدامند؟ . گوته
یکی از نوابغ بزرگ دنیا است که کتاب هایی درباره «حافظ»، شاعر نامی ایران نوشته
است.
مطالب جدیدتر - نوستالژی بجستان - blogfa.com
khakeagha.blogfa.com/author-khakeagha.aspx?p=4
‎5 سپتامبر 2009 . لازم به ذکر نیست که یکی از بچه های خاک آقا قصد دارد کارخانه ای با اسم . این مخترع
بعدها تغییر رویه داد و الان باید زن و بچه داشته باشد. . نوشته ایم چون می دانستیم که
یا قوم و خویشی ندارند یا قوم و خویش آشنا با سایبر و دنیای مجازی و دهکده . اعلام می
کنیم که اگر دیوانه ای در بجستان ندیدیم گیر خواهیم داد به عاقلان.
هر کجا هستم باشم آسمان مال من است - جالب و خنده دار
nani.blogfa.com/category/3
‎کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود، توان بیان رو ازم گرفته بود! . آنان
چوپان را دلداری دادند و گفتند نگران نباشد و خدا را شکر که بقیه گله سالم است. .
بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. .
تر و عاشق تر باشه متن از "سپیده"ما هم شکسته خاطر و دیوانه بوده ایم/ما هم اسیر طره ی .
دیده های عقل گر بینا شوند. - روزگار نوشته ها
didehayeaghl.blogfa.com/cat-2.aspx
‎بعضی آدما تو زندگیشون سعی میکنن با کلاس بشن و بخاطرش یه دنیا خرج میکنن. .
و در وصف هزینه ای که میکنن شمردن سالایی که توی دانشگاه سپری میکنن کافیه. .
2: اون روز که کتاب فالاچی تو دانشگاه رو میزم بود فقط یک نفر دید و عکس العمل
نشون داد. . کابوس های قابل تغییر می خواهد. موهات را در من بپیچ و زیر و رویم کن.
دیوانه ام!
Previous



دیگه داد نمیزنم از ساسی - سایت تفریحی و سرگرمی ناز بید - NazBid.ir
nazbid.ir/post/?q=دیگه+داد+نمیزنم+از+ساسی
‎عکس های چهره گریان دختری به نام دنیا جهانبخت که قبلا با ساسی رابطه دوستی داشته
است باعث جنجال برای ساسی و طلا گلزار شد! عکس دنیا . عشق یک دیوانه آکاایران: از
دیوانه ای پرسیدند : چه کسی را بیشتر دوست داری ؟ . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ،
نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ، وع . رئیس اورژانس کشور تغییر کرد.
راز، سخنان پندآموز،تصاویردوست داشتنی
87123ali.blogfa.com/
‎زندگی من دادی ، ای که حال و هوایی دوباره به دنیای عاشقی من. دادی ، با من بمان تا . دیوانه
تر باشیم ای که تو با اراده و اطمینان همسفرم شدی ، و با. احساسی پاک و . چطورامکان
دارد۱۰۰۰نفرانسان بالغ وکامل رادر یک اتوبوس جای داد؟ . پول بر عاقلان خدمت می کند و
بر جاهلان ، حکومت. . انسانهای باهوش مسائل را حل میکنند ، نوابغ آنها را اثبات میکنند.
دوای درد اینجاست - سخنان بزرگان
yasminfarhani.blogfa.com/cat-14.aspx
‎گنجی که در اعماق نامحدود شما حبس شده است ، در لحظه ای که خود نمی دانید ، کشف خواهد .
دیوانه ام. در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر . این یک
حقیقت است که اگر ششدانگ دنیا وآخرت را به شما بدهند آنقدر نمی ارزد که . مهمترین
عامل در تعلیم و تربیت تغییر نگاه است، اساس تعلیم و تربیت این است که ما تلاش
.
خرداد ۱۳۹۱ - در پیرامون رباعی - blogfa.com
www.mehdisohraab.blogfa.com/1391/03
بَل کَد 19 داد ماره بَلدِه خانه بیرو 20 . زاهد خوشدل که ترک دنیا کرده می خواره خجل که
معصیت*ها کرده . من کیستم از خویش به تنگ آمده*ای دیوانه*ی با خرد به جنگ آمده*ای
. خیام، هر حرکت و تغییری را در عالم، ناشی از تغییر در حالات این عرضیات می‌داند.
. دگر ایشان دانند عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند
جلوه .
خواندنی های ریز و درشت! [آرشیو] - صفحه 2 - فوروم ایران آمریکا
www.iranamerica.com/forum/archive/index.php/t-17089-p-2.html
‎پس از او خواستند وزنه ای که 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان . شدت و قدرت
زلزله آنقدر زیاد بوده است که باعث شده است سرعت گردش زمین به دور خودش تغییر
کند و سونامی آن تا . قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه کار می کنی دیوانه؟
. گاوها آنقدر عاقلند که میدانند بهترین سالهای عمرشان را نباید پشت .
غزل سعدی و حافظ - مطالعات زبان و ادبیات غنایی
dorredari.iaun.ac.ir/article_4174.html
‎به هرحال نگارنده درست یا غلط، بدین گمان است که سعدی در کل به مراتب بیش از .
شاعر بزرگ می‌بینیم، همچون غزل: دوش وقت سحر از غصّه نجاتم دادند، و چند تائی دیگر
که . و دنیا و مبدأ و معاد و جز آن، گاهی بارقة انکار و تردید و استهزاء معتقدات مکتبی
به . که این چیست و قصر از آن کیست گفتند از فلان ملک است و دختری دارد دیوانه
گشته.
همه چیز درباره ی ونگوک [بایگانی] - کافه دیزاین | باشگاه طراحان ایران
forum.cafedexign.com/archive/index.php/t-10070.html
‎28 فوریه 2008 . به پاریس باز می‌گردد، از جوپیل خارج می‌شود و تصمیم می‌گیرد که کشیش شود. .
ابداعی در نقاشی رسید که سطح رنگ هموار با اختلاف جزئی تغییر داد و به این . دیوانه
وار و کشمکش‌های نوبتی با حملات مشابه صرع و ناامیدی عمیق که در . سایه رنگ های زرد و
قهوه ای و همچنین تکنیک اثر، جهانی از امید و نور خورشید را بیان می کند.
دغدغه های یک مدد کار اجتماعی - مطالب حکایت
www.mousavichalak.ir/post/category/8
‎20 آوریل 2015 . مرد در آب پرید و یکی را نجات داد و دیگری غرق شد. . روزی بهلول در حالی که داشت از
کوچه ای می گذشت شنید که استادی به . استاد دلایل بهلول دیوانه را شنید و خجل شد و
از جای برخاست و رفت! . دنیا هم مثل اژدها در ظاهر فسرده و بی‌جان است اما در باطن زنده و
دارای . حکایتی دیگر از بهلول عاقل:تعداد دیوانگان و عاقلان شهر.
سخنانی جالب در مورد ریاضی - لادین
ladin.ir/other/سخنانی-جالب-در-مورد-ریاضی/
‎هر رشته ای از دانش به سختی می تان روشی را شرح داد که بتوان ردپای ان را تا نخستین
. انیشتین:در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و . پاسکال
: دیوانگی بشر آنچنان ضروری است که دیوانه نبودن خود شکل دیگری از دیوانگی است.
. آلبرت انیشتین :انسانهای باهوش مسائل را حل میکنند ، نوابغ آنها را اثبات میکنند.
قصه - صفحه 3 - کتاب
www.takbook.com/tags/قصه/page/3/
‎کتاب رایگان تغییر عادت های بد! . همه ما میدانیم که با خواندن کتاب می شود دنیای
بهتری اماساخت زندگی شلوغ امروزی کتاب خواندن را . همه وقایعی که سایوری در درازای
رمان از سر میگذراند به خاطر علاقه ای است که از نوجوانی به کسی . -دیوانه بمانید اما
مانند عاقلان رفتار کنید،خطر متفاوت بودن را بپذیرید اما بدون جلب توجه متفاوت
باشید.
Previous



مونتسکیو: جستجوی روح قوانین - رقص اندیشه (فلسفه گردی های من)
raqseandisheh.blogfa.com/post/37
‎مونتسکیو بر این باور بود که انقلاب و شورش و خونریزی کاری از پیش نمی‌برد و آنچه
. کشت فلسفه و نظریات سیاسی لاک در خاک فرانسه محصول تازه ای به بار آورد. . های
تاریخی پیوند داد و از همۀ انواع اندیشه هایی که همیشه فهم عاقلان برجسته را کوفته است
مشورت خواست». . منتسکیو معتقد است که حکومت در دنیا به سه قسم دیده می‌شود: 1.
چگونگی باهوش شدن بچه ها - پارس ناز
www.parsnaz.ir/news_detail_23743.html
‎از سوی دیگر، ورزش کردن مادر باردار نکته ای است که امام محمدباقر و امام صادق (علیهما
السلام) بر آن تاکید داشته اند. . که در هر هفته سه بار ورزش می کنند، می توانند
فرزندانی به دنیا بیاورند که از قدرت هوش و حافظه بهتری برخوردار باشند. . دیوانه ای
که فکر میکرد ابوریحانه + عکس . بهترین کار برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه
های قدیمی.
فله ای ها
falle.persianblog.ir/
‎در صورتی که جهان از قاعده هندسه هذلولی تبعیت کند، ابتکار وی به تعریف شکل و
حجم دقیق جهان . با شکست رکورد این دانشمند اسکاتلندی، به سلطه 291 ساله این
اسکاتلندی پایان داد. . برای کسایی که یه دنیا غم یا مشکل دارن . چه از نظر ظاهر و چه
از نظر باطن و اخلاق تغییر کنم. . از دیوانه ای پرسیدند: . گفت : مانند عاقلان
نمیشوم،.
خانه
www.soran2692.blogfa.com/
‎قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه ای قرار داد و در دهان سگ گذاشت.
. قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد: چه کار میکنی دیوانه؟ . تا عاقلان راهی برای
خندیدن پیدا کنند دیوانگان هزار بار خندیده اند. . پس از کسب موفقیت آرام نگیرید ،
شما مهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید
.
دانلود کتاب دوازده‌ ق‍رن‌ س‍ک‍وت‌ : ت‍ام‍ل‍ی‌ در ب‍ن‍ی‍ان‌ ت‍اری‍خ‌ ای‍ران‌ - کتابناک
ketabnak.com/book/./دوازده‌-ق‍رن‌-س‍ک‍وت‌-ت‍ام‍ل‍ی‌-در-ب‍ن‍ی‍ان‌-ت‍اری‍خ‌-ای‍ران‌?.
‎در جنگهای خونبار دهه 1990 هر دوطرف وحشیگری را تمام وکمال انجام دادند. . کشور های
جزیره ای که از هر گونه تغییر و ارتباط با دیگر فرهنگها به دور بوده اند در کوران .
بهتراست بیش از این،خود را در برابر عاقلان نخندانیم. . دیوانه ای عابد ر ا در مسجد
دید که با شتاب نماز می خواند پس از اتمام نماز از او پرسید : این نماز را برای که خواندی؟
قابل یادداشت - سخنان بزرگان
memorability.blogfa.com/post-34.aspx
‎فرق ما با دیوانه ها در این است که ما در اکثریت هستیم. . من ستایشگر معلمی هستم که
اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه ها را. «استاد . انسان نقطه ای است بین دو بی
نهایت . . بکوش در آبادانی دنیای خود چنان چه می خواهی دائم در آن زندگی کنی. . نوابغ
بزرگ زندگی نامه بسیار کوتاهی دارند. . طبیعت را نمی شود فریب داد یا در آن تقلب
کرد.
سید محسن باقری - من و هنر
www.mohonar.blogfa.com/author-mohonar.aspx
‎خشم و هیاهو دستمزد تلاش فیلمساز خوش قریحه ای است که دست از پا نایستاده و به سمت
. سکانس دادگاه با سکانس قبل از اعتراف یک تغییر شماتیک را متذکر می شود، یک
. تلاش سازنده به سمت انتخاب فرمی متناسب با شخصست پردازی جوانان مانند (رخ
دیوانه) می رود. . به دلیل اختلاف دیدگاه و سلیفه من با فیلمساز و تفاوت نگاهمان به
دنیا.
ریاضی
reazidan.blogfa.com/
‎چگونه می توان تنها با یک بار وزن کردن ضرابخانه ای را که سکه های سبک تر می سازد .
نیوتن تغییرات وزن اجسام را برحسب تغییر عرض جغرافیایی مکان به دست آورد و
نیز . داد: من نمی دانم به چشم مردم دنیا چگونه می آیم اما در چشم خود به کودکی می مانم که
در کنار . پاسکال: دیوانگی بشر آنچنان ضروری است که دیوانه نبودن خود شکل
دیگری از .
خرداد ۸٧ - یاد خدا آرامش بخش قلبهاست - پرشین بلاگ
negah926.persianblog.ir/1387/3/
‎18 ژوئن 2008 . و تنها عاقلان متذکر این حقیقتند تنـها عاقلانند که هم به عهد خدا وفا میکنند و . خدا هر
که را خواهد فراخ روزی و هر که را خـواهـد تنگ روزی گردانـد و[ این مردم کافر] به زندگی و
متاع دنیا . های آرمانی خریداری کردم و فروشنده به من اطمیان خاطر داد که جنس اصلی است
. . همچون دیوانه ای که لحظه ای داشتن را در تمام رویاهایش باور می کند .
اس ام اس جملات بزرگان : متفرقه در مورد تلفن همراه - صفحه 2 از 2
www.centralclubs.com/topic-t75474.html
‎19 فوریه 2011 . کسانی که در انتظار زمان نشسته اند، آنرا از دست خواهند داد . این اندرز مانند دیوانه ای در
یک داستان کهن است که تصمیم گرفته بود در آب نرود، مگر آنگاه که شنا کردن را آموخته
باشد. . "رشد " یعنی : یک حرکت مداوم خلاق در جهت تغییر احساسات، دید و . اما به خودم
نهیب زدم واین جمله را تکرار کردم" تمام موفّقان دنیا که کارهاى بزرگ .
Previous



این تصاویر شما را سرکار می گذارند!! - جزین وطنم
jazinv.persianblog.ir/1390/7/
‎20 ا کتبر 2011 . عکس‌هایی که دنیا را تکان دادند (3)(۱) . ای خدایی که به یکتایی ات و رسالت
پیامبرت اقرار دارم! بر محمد و آل پاکش . با دیوانه و مست سخن مگو. ۹۲.
فقط عقب‌مانده‌های ذهنی لابی را انکار یا مسخره می‌کنند | دیگربان
www.digarban.com/node/11378
‎27 فوریه 2013 . جواد شمقدری٬ رئیس سازمان سینمایی گفته کسانی که «لابی‌گری» این . که با
گرفتن جایزه اسکار آن هم با لابی‌گری این سازمان این اتفاق رخ داد. . خداوند به همه
عاقلان رحم کند . ازخداوند می خوام که همه مارا به جزء این آقا که دیوانه هستیم شفا بده .
ذهنی نبودی تا حالا این نام خانوادگی بسیار خیط و مسخره ات را تغییر داده بودی!
ترواشات ذهنی یک دیوانه
fatemehpooyandeh-ba.smartfeed2.ir/ogle/ترواشات+ذهنی+یک+دیوانه
‎3 ژوئن 2016 . تغییر کردن یک رویداد است، اما در جستجوی تغییر بودن یک مدل ذهنی است. . من مست
می عشقم، بس توبه که بشکستمراهم مزن ای عابد، میخانه چه میدانی؟ . دل زنجیر شد؛
عشق زنجیر شد ؛ دنیا پر از زنجیر شد؛ و آدم ها همه دیوانه . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ،
نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ،وعده سرخرمن نمیدهم ، دروغ .
حامد زارع،قم،یزد (@hamed___zare) Instagram profile • InsWiki
inswiki.com/user/hamed___zare
‎دست نانوایی تان نیست خدا روزی ِ ماست ای که پنداشته اید از غــم #نــان می ترسم ! .
حکایت این روزهای ما #برای #تغییر فقط #جرات لازم است. . باید به خود جرات داد.
چرا نخوابیدن ما را دیوانه می کند؟ آکا - سایت تفریحی و سرگرمی ترین ها
tareenha.xyz/post/?q=چرا+نخوابیدن+ما+را+دیوانه+می+کند؟.
‎17 جولای 2016 . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ، وع . در نیمه
نخست آنها به خوبی کیفیت بالای بازی خودشان را نشان دادند. . تقریبا همه سلفی های
دیوانه واری که می بینیم از بالای ساختمان ها و مکان های باورنکردنی . نویسنده ای
ترکیه ای است که آثارش به اغلب زبان های زنده دنیا ترجمه شده است.
دارالمجانین - 2 - سید محمد علی جمالزاده - ایران‌بوم
www.iranboom.ir/shekar./4385-daromajanin-2-jamalzade.html
‎لوچه ای که خاله گردنه دراز به پایش نمی رسید شب و روز در پی دخترهای مردم است .
پسرک هنوز دهنش بوی شیر می داد و پشت لبش سبز نشده بود که مثل سگ هار به جان .
نمانده بود رحیم که سهل است دنیا و مافیها را فراموش کنم و دیوانه وار سر به صحرا بگذارم
. دستـﮥ دیگر پیوسته صورتشان را تغییر می دهند ولی همین که پا به سن گذاشتند
می .
گاهی دیوانه شو. | جستجو | دانلود رایگان عکس آهنگ جدید 2016
nazokblog.tk/list/گاهی+دیوانه+شو.html
‎گاهی دیوانه می شوم در این حد که برای داعش دعا هم می کنم که پرچم مدافعان حرم را در
میدانی چنین آشکار به پا کرد یعنی اگر بخواهم . ای عاقلان به لذت دیوانگی قسم .
گاهی میشه ادامه داد اما با اشتیاق انصراف میدیم . . تا خود را قادر به "#تغییرِ دنیا"
بدانند،
دیوانه. | داورنیوز
rsgold88-sky.web.laserland.ir/list/دیوانه.html
جالینوس پاسخ داد : «امروز آمده دیوانه ای به رخسارم نگریست و خندید و آستینم را کشید
. او از من خوشش . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، . چون
دنیا را همان‌هایی تغییر می‌دهند که آنقدر دیوانه‌اند که فکر کنند از پس این کار بر می‌آید
گیج خل دیوانه | جستجو | بیر صدا
bir3da24.tk/list/گیج+خل+دیوانه.html
‎ای عاقلان به لذت دیوانگی قسم . 9 باور دیوانه واری که ایلان ماسک در مورد انسان ها و
زندگی دارد . تا خود را قادر به "#تغییرِ دنیا" بدانند، . بهلـول جـواب داد: آهن و پنبه.
سلطان وبلاگ ها | فقط برای تو .دیوانه | جستجو | - آخرین مطالب سایت
soltanblog.ir/list/فقط+برای+تو+.دیوانه.html
‎10 دسامبر 2015 . چون دنیا را همان هایی تغییر می دهند که آنقدر دیوانه اند که فکر می کنند از پس این کار
بر . دیوانه ای که کاغذی سفید در دست داشت و از همه سراغ صاحب آن عکس را میگرفت.
. گفت : مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم . جابر
مغربی گوید: اگر بیند که خبزه داشت یا کسی به او داد، دلیل که زنی خادمه .
Previous



mathematics2014 - math2014
mathematics2014.persianblog.ir/pages/4/
‎8 ژانویه 2015 . انیشتین:در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و . پاسکال:
دیوانگی بشر آنچنان ضروری است که دیوانه نبودن خود شکل دیگری از دیوانگی است.
انیشتین:کسی که تا به حال عمل اشتباهی انجام نداده ، هیچ کار تازه ای انجام . از جمله
یک نظریه ریاضی زیبایی را می توان درک کرد اما نمی توان توضیح داد.
دانلودآهنگ دیوانه وار حمیدعسگری - بلاگ 24
salmaniah.log24.ir/article/دانلودآهنگ+دیوانه+وار+حمیدعسگری.html
‎دیوانه ای در شهر بود میگفتن از رفتن عشقش دیوانه شده است روزی دیوانه از کنار جمعی
. چون دنیا را همان هایی تغییر می دهند که آنقدر دیوانه اند که فکر می کنند از پس این
کار بر می آیند. . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ، نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور
نمیزنم ، . روز حساببگفتند راست می گوید این پیر خرفت پس به دیوانه دادند هم غذا
هم آب
دل دیوانه را راضی on Instagram
mulpix.com/instagram/دل_دیوانه_را_راضی.html
‎یا بمان باما دمی یا دل بگیر از دست ما این دل دیوانه را . . دل را نگـــاه گـــرم تو دیـــوانه
می‌کُــــند . . ___ قلم مست امشبی را که قلم،مست مرا دست گرفت همچو مأمور . . پسرش
پیش زنش بر سر او داد زده. . در بیان قناعت با قناعت ساز دایم ای پسر گرچه هیچ از .
. چنان دنیا . Media Removed. بسم رب الرضا حسین جان. یا سیدالشهدا. چنان دنیا .
آگوست دیوانه - تیتر خبر
padideenovin-ba.titrkhabar.com/ogle/آگوست+دیوانه
‎ماه پیش از آن را به این مناسبت که ژولیوس سزار در آن به دنیا آمده بود، ژولای (جولای
ژوئیه) . دیوانه ای که میخواهد از پنجره ی آشپزخانه به پرواز دراید. . موجود پیرامون این
مفهوم، توانسته این ایده را مطرح نماید که حتی با وجود تغییر ساختار دولتی خود، .
همگرایی بین مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی از سوی الازهر در اواخر ماه آگوست جاری
خبر داد.
هارپ چیست؟ - شیعه نیوز
www.shia-news.com/fa/pages/?cid=12663
به گزارش «شیعه نیوز»، هارپ (HAARP) یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر برای
. دوما بخواند از هارپ استفاده کنند اصلا به ساعت نمیکشه اون طرف دنیا زلزله درست
میکنند اون . میتوان نام بعضی وقایع طبیعی را تغییر و به هارپ نسبت داد. . های
غیر قابل باور کار میشود و اگر در مورد آن به کسی توضیح دهید به شما میگویند دیوانه!
تجربیات دیگران :: بازاریابی شبکه ای
on-networkers.ir/page/experiments
‎بدون شک بازاریابی شبکه ای انقلابی در نحوه توزیع کالا در دنیا ایجاد کرده و هزینه
های ناشی از . با سلام به همه عاقلان و حلال خوران ایران. . فایلهای صوتی هر وسیله
که بشه این کار رو انجام داد حتی رفتار خودشون رو هم تغییر میدن . . حالا یک ادم دیوانه
نیست که به شما میگه این کار اشتباه بلکه صد ها انسان عاقل و بالغه و از همه مهمتر اینه
که .
خیلی نامردی - رسانه ی خبری وبلاگی
isna.rasanetv.ir/list/خیلی+نامردی.html
‎خیلی نامردی اگه چیز هایی که به من می گفتی به اونم بگی. . من تغییر نکرده ام . .
برای او توضیح داد من حتی دیدم بعضیهاشون کاسبی هم میکنن و حلقه های بالای . از
دیوانه ای پرسیدند : چه کسی را بیشتر دوست داری ؟ . گفت : مانند عاقلان نمیشوم ،
نامردی نمیکنم ، خیانت نمیکنم ، دور نمیزنم ،وعدهسرخرمن نمیدهم ، دروغ نمیگویم و
دوستش خواهم .
الف - نامه یک معلم آموزش پرورش به دکتر هاشمی وزیر بهداشت
alef.ir/vdcc10qi12bqp48.ala2.html?254833
‎3 ژانویه 2015 . یک معلم یزدی با یادداشت نامه ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و . دیوانه می
شدند انصاف داشته باشید و در حق معلمین تان نا سپاس نباشید. . در یک دسته بندی
قرار داد چرا که استهلاک تدریس برای یک معلم بسیار . بقیشو عاقلان دانند. .
جایگزینی هاشمی به جای فانی اندگی وضع آموزش و پرورش تغییر نمایید.
حمله سید صادق شیرازی (آیت الله) به نظام مقدس جمهوری اسلامی + فیلم - ظهور
www.zohur12.ir/25037/صادق-شیرازی-جمهوری-اسلامی
‎25 مارس 2012 . برادر محترم نمیدانم چطور میشود اسم یک شیعه را به این آیت اله داد چه برسد به مرجع
تقلید! . جانم فدای سید صادق شیرازی ای کسی که نامت را فدایی حیدر نوشتی ت
فدایی . همه کسم فدای مولایم سیدعلی که عاقلان دانندفداییانش چقدره اللهم عجل فی
فرج . ثانیاً اگر ثابت کردیم که توهین کرده پس معلوم میشه دیوانه است
دیوانه. | جستجو | ویکی پست
wikipost.ga/list/دیوانه.html
‎ای عاقلان به لذت دیوانگی قسم . تغییر دهید خواب مرا در بستر رویاها ای . مدیرعامل دو
کمپانی تسلا و اسپیس اکس به شکلی متفاوت دنیا را می بیند و همین جهان بینی
متفاوت وی سبب شده که یک . در شهر ما دیوانه ای زندگی میکند که همه او را دست می
اندازند و در کوچه پس کوچه های شهر بازیچه بچه ها قرار میگیرد. . جواب داد: پیاز بخر و
هندوانه.
Previous

  • ۱۶۶ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی